Mladá herečka, které se podařilo navázat na úspěšnou kariéru dětské hollywoodské hvězdy i v dospělosti. Zásluhou filmové adaptace comicsu Spider-Man, ale i dalších filmů, získala tisíce fanoušků po celém světě.
Kirsten Caroline Dunstová se narodila 30. dubna 1982 v Point Pleasant ve státě New Jersey. Jako tříletou si ji vyhlédli tvůrci reklamy na mýdlo a o čtyři roky později měla už Kirsten na svém kontě 68 reklam a navíc i roličku v komediální show Saturday Night Live. Debutem ve větší roli v hraném filmu pro ni byla povídka Woodyho Allena Oidipus ničitel z filmu tří režisérů Příběhy z New Yorku (1989), v níž hrála společně s Miou Farrowovou. Kirstenina matka se poté odhodlala k přestěhování do Los Angeles, aby Kirsten měla větší šanci stát se hvězdou.
V hlavním městě filmového průmyslu nemusela Kirsten Dunstová na další herecké příležitosti čekat dlouho. Již v roce 1990 se objevila v několika dílech soap-opery Loving a režisér Brian De Palma si ji vybral do filmu Ohňostroj marnosti. V komerčně neúspěšné adaptaci románu Toma Wolfea hrála po boku Toma Hankse. Na počáteční úspěchy navázala až v roce 1993, kdy se objevila v několika epizodách televizní série Sisters, v sci-fi seriálu Star Trek: Nová generace a v dramatu Darkness Before Dawn. Následující rok byl ještě úspěšnější. Hrála členku rozhádané rodiny v komedii Hamouni (za spoluhráče měla například Michaela J. Foxe a Kirka Douglase) či v adaptaci klasického romantického románu Louisy May Alcottové Malé ženy. V ní zazářily také Susan Sarandonová a Winona Ryderová.
Prozatímním vrcholem její kariéry se stal horor Interview s upírem (1994). V konkurzu na úlohu upírky Claudie, navždy uvězněné v těle jedenáctiletého děvčete, Kirsten porazila více než 5000 soupeřek a výborným výkonem pak zastínila i své slavnější kolegy Brada Pitta a Toma Cruise. Odměnou byla nominace na Zlatý glóbus za nejlepší výkon ve vedlejší roli. V roce 1995 se Dunstová objevila společně s Robinem Williamsem a řadou počítačových efektů v dobrodružném snímku Jumanji. K tomu lepšímu z filmografie Dunstové patří adaptace románu Kurta Vonneguta Matka noc (1996), kde hlavní roli měl Nick Nolte. Ve vynikající satiře Vrtěti psem (1997), v níž excelovali Robert De Niro a Dustin Hoffman, byla Dunstová jen v okrajové roli. K naopak výrazným rolím patří účast v televizním rodinném dramu s vše říkajícím názvem Těhotná v patnácti (1998).
Další zajímavá příležitost přišla s filmem Ďáblova čísla (1999), který se věnoval hrůzám holocaustu. V tomto dramatu i v satiře o soutěži miss Krása na zabití (1999) Dunstová hrála se svou kamarádkou Brittany Murphyovou. Satirické prvky obsahovala také komedie Čmuchalky (1999) o dvou středoškolačkách (Dunstová, Michelle Williamsová), které se stanou poradkyněmi prezidenta Richarda Nixona. V režijním debutu Sofie Coppolové Smrt panen (1999) účinkovala Dunstová s Kathleen Turnerovou, Jamesem Woodsem či Joshem Hartnettem. Film vznikl podle románu Jefferyho Eugenidese.
Po několika nekonvenčních filmech, které se netěšily příliš velké pozornosti ze strany publika, vsadila Dunstová na snímky zaměřené mnohem komerčněji. Objevila se v hororu Vrána 3, který jen vzdáleně navazoval na kultovní comicsovou předlohu i na první díl filmové série, či v komedii o týmu roztleskávaček Bravo, girls! (oba 2000). Právě v teenagerských filmech měla Dunstová u publika největší úspěchy: po hitu Bravo, girls! zazářila i v komedii Holka jako lusk (v ČR byl film uveden na videu) a v romantickém dramatu šílená/krásný (oba 2001).
Drama The Cat's Meow (2001) bylo pokusem rekonstruovat události na jachtě tiskového magnáta W.R. Hearsta, které vedly v 30. letech k tragické smrti režiséra Thomase Inceho. Po tomto komorním nezávislém filmu byla Dunstová obsazena do jednoho z nejdražších snímků roku: v roce 2002 hrála v adaptaci comicsové série Spider-Man. Film se stal obrovským hitem a vynesl jak Tobeyho Maguirea, představitele titulní postavy, tak i Kirsten Dunstovou mezi hollywoodské hvězdy. V dramatu Muž, který zabil (2003) o propuštěném trestanci jenž se chce vyrovnat s minulostí, se Dunstová spokojila s vedlejší úlohou. Úsměv Mony Lisy (2003), drama z padesátých let o střetu nekonvenční učitelky s vedením dívčí školy, měl svou hlavní hvězdu v Julii Robertsové.
V roce 2004 se Dunstová objevila nejen v netradiční antiromanci Věčný svit neposkvrněné mysli, ale zopakovala si také úlohu supermodelky Mary Jane v comicsovém dobrodružství Spider-Man 2, které opět zaútočilo na rekordy v návštěvnosti, a v romantické komedii Wimbledon. Stejnému žánru pak zůstává věrna i v dalších letech, když se objevuje ve snímcích Elizabethtown (2005) anebo Jak se zbavit přátel a zůstat úplně sám (2008). Svou megasmlouvu na spider-manovskou trilogii pak uzavírá Spider-Manem 3 (2007).