V zápase jsou momenty, kdy míč zavadí o síť a na zlomek vteřiny se zdá, že půjde přes, anebo spadne zpátky. S trochou štěstí přejde přes síť a vy vyhrajete. Jindy přes nepřejde a vy prohrajete.“
Spíše drama než komedie a hlavně natáčení v Londýně a s britskými herci – to jsou základní papírové odlišnosti nového filmu starého matadora Woodyho Allena s názvem Match Point od jeho minulých snímků.
Chris Wilton (Jonathan Rhys-Meyers) býval tenisovým profesionálem, ale na finále se zpravidla díval jenom v televizi. Po odchodu z kurtů se stal učitelem bílého sportu, a tak se také dostal k bohaté rodině Hewettových – mladý Tom Hewitt (Matthew Goode) si totiž Chrise vybere za trenéra. Pro Chrise znamená nový klient vzestup na společenském žebříčku a taky nový objekt touhy: Chrisovi se zalíbí Tomova sestra Chloe (Emily Mortimerová), s níž se brzy zasnoubí. A potom se objeví Nola (Scarlett Johanssonová), Tomova přitažlivá americká přítelkyně, která Chrisovi okamžitě učaruje. Vrátí se Chris k úpravné brunetce, nebo spálí mosty a vydá se za übersexy Nolou/Johanssonovou, která už jen podle fotek -oops I did it again- zase rozmrazí i mamuta? Ale taky - spálí je ona, ty mosty totiž?
Obsazení vyřešil Allen ve stylu svých posledních děl jako Melinda a Melinda nebo Cokoliv: mladí a mezinárodně nepříliš exponovaní herci doplnění známým playerem. V Match Pointu pak do většiny rolí byli vybráni rodilí Britové, jenom Američanku hraje plavovlasá Newyorčanka Scarlett Johansson. Match Point je také jedním z mála filmů, kde nehraje sám Allen. Johansson střídá role v mainstreamu Ostrov, V dobré společnosti s artovějšími tituly – A Love Song for Bobby Long. Objeví se také v dalším, zatím nepojmenovaném Allenově filmu, který režisér připravuje znovu v Londýně, a kde si také (na rozdíl od Match Pointu) zahraje. Jonathan Rhys-Meyers dělá letos slávu jako Elvis ve stejnojmenném TV seriálu, jinak si ho můžete pamatovat z komedie Blafuj jako Beckham.
Matthew Goode dostal menší roli v komedii o dospívání Chasing Liberty, která se natáčela v Praze. V zimě pak bude mít premiéru drama Copying Beethoven Agniezky Hollandové, kde Goode ztvárnil milence Anny Holtzové, hrdinky snímku. Emily Mortimerová se objevila například v Mackenzieho Adamově tajemství (Young Adam), loni zahrála titulku ve slibném debutu Shony Auerbachové Dear Frankie. Role zkušených scénáristů (Adaptace), šéfů (Bournův mýtus) a otců rodin (Noční let) často náleží charismatickému Brianovi Coxovi. Žádný div, že v Match Pointu dává Cox Aleca Hewitta, hlavu Tomovy rodiny.
Woody Allen, ikona intelektuálních milovníků filmu, už úctyhodných třicet let režíruje minimálně jeden film ročně. A i když byly Allenovy filmy odjakživa ceněné víc v Evropě, než v USA, jeho poslední kusy spíš přežívaly. S každým novým filmem se tak u Allena čeká na nějaké pořádné eso a jinak tomu není ani s Match Pointem. podle prvních velmi příznivých recenzí (film měl premiéru mimo soutěž na festivalu v Cannes) se tentokrát zdá, že změna prostředí režisérovi sedla: Allen ve Velké Británii celý film ještě nenatočil.