Zástupkyně australské herecké školy se úspěšně prosadila nejen do hollywoodských velkofilmů, do svých snímků si ji už několikrát vyhlédli i tvůrci zvučných jmen jako Woody Allen (který ji obsadil do titulní úlohy své hořké komedie Melinda a Melinda) anebo Marc Forster (psychodrama Everything Put Together, životopisné drama Hledání Země Nezemě).
Radha Mitchellová se narodila 1. ledna 1973 v australském Melbourne, kde během středoškolských studií započala svou profesionální hereckou dráhu. Vedle divadla se rychle prosadila na televizní obrazovky, kde ztvárňovala buď éterické a naivní dívky, anebo ambiciózní mladé ženy, které na cestě za úspěchem směle využívají své půvaby. Do povědomí diváků se dostala už svou první (a hned ústřední) úlohou v retro seriálu z Austrálie dvacátých let Sugar and Spice (1988). V první polovině devadesátých let se pak s úspěchem objevovala v celé řadě dalších sérií, ať už kriminálních (Phoenix, Law of the Land, Halifaxová, soudní psychiatr, Blue Heelers), anebo lékařských (G.P., The Flying Doctors). O popularitu v domovině Mitchellové se však postarala hlavně zapřísáhlá vegetariánka a ochránkyně přírody Catherine O'Brienová, hrdinka, kterou blonďatá kráska s úspěchem ztělesňovala v letech 1996 a 1997 v nejúspěšnější australské soap opeře Neighbours.
Do světa filmu vtrhla Radha Mitchellová obdobně razantně jako na televizní obrazovky – už ve své premiéře, vztahové komedii Láska a jiné katastrofy (1996), zazářila jako romantická lesbička Danni, zamilovaná do spolubydlící Mii. Nízkorozpočtový snímek se stal překvapivým hitem australských kin a protagonistkám, Mitchellové a Frances O'Connorové, zajistil pozornost ze strany amerických tvůrců, která se brzy měla proměnit v lákavé herecké nabídky pro obě mladé herečky. V případě Mitchellové se takovýmto titulem stalo americké nezávislé drama High Art (1998) a s ním role mladičké novinářky Syd, zaplétající se do milostného vztahu se zralou fotografkou Lucy (Ally Sheedyová). Z Mitchellové tak jako by se začínala stávat specialistka na citlivé, nezralé či dokonce snadno manipulovatelné dívky v nejrůznějších psychodramatech. Potvrzovaly by to i její úlohy v dalších nezávislých dramatech, Cleopatra's Second Husband (1998) a Everything Put Together (2000), v tom druhém, režírovaném Markem Forsterem, se představila v roli perfektní manželky a nastávající matky Angie, jejíž štěstí zruinuje smrt čerstvě narozeného synka. Stačil však jediný snímek, aby se herecká pověst Mitchellové radikálně proměnila.
Tím snímkem byl sci-fi horor Černočerná tma (2000) a Radhu Mitchellovou posunul tam, kde by ji předtím hledal málokdo – mezi hvězdičky mainstreamových titulů, obvykle úlohách žen věrně stojících po boku akčních hrdinů. To ale kvality horůrku s profláklým, avšak invenčně natočeným příběhem posádky ztroskotané vesmírné lodi čelící vraždícím monstrům, nikterak nesnižovalo. Film nejen proslavil drsoně Vina Diesela, ztělesňujícího trestance Riddicka, ale také pomohl Mitchellové k sérii rolí v thrillerech jako Telefonní budka (2002) nebo Muž v ohni (2004). Oba hity však drobnou blondýnku zaměstnaly pouze okrajově, v prvním se proměnila v manželku ústředního hrdiny (Colin Farrell) ohrožovaného ostřelovačem, ve druhém v matku unesené holčičky (Dakota Fanningová), po níž pátrá bývalý agent CIA (Denzel Washington). Svou misi po hollywoodských podívaných však prozatím Mitchellová završuje úlohou hlavní, když v hororové adaptaci počítačové hry Silent Hill (2006) coby Rose pátrá po své zmizelé dcerce.
Nejen thrillery však byla Radha Mitchellová v posledních letech živa. Naopak – dnes se už opět stále více zdá, že tyto snímky byly pouze úlitbou molochu jménem Hollywood. Její srdce ale zdá se patří malým příběhům lidí obyčejných, zvláštních i výjimečných. Podivínům je Mitchellová ochotna herecky sekundovat, jak předvedla v úloze sešněrované manželky spisovatele J. M. Barrieho (Johnny Depp) v životopisném dramatu Hledání Země Nezemě (2004), ale také je sama ztělesňuje. Při jednom z mála pracovních návratů do Austrálie se totiž představila jako Georgia Perryová, kterou snímek Visitors (2003) zachycuje během pokusu obeplout svět na jednomístné jachtě, v netradiční romanci Mozart and the Whale (2005) pak ztělesnila autistku Isabelle, které vzácné onemocnění brání navázat plnohodnotný vztah s obdobně postiženým mladíkem (Josh Hartnett). Dosud nejpozoruhodněji ale z hereckého charismatu Radhy Mitchellové těžil Woody Allen, jenž australskou herečku obsadil do titulní úlohy v tragikomedii Melinda a Melinda (2004). Postavil ji totiž do centra dvou historek, v nichž mladou šarmantní neurotičku čeká jeden romanticky naplněný a jeden depresivně nevydařený vztah. Že je její dominantou film věnovaný obyčejným lidem a jejich vztahům, prokazuje i v melodramatu Chuť lásky (2007).
V roce 2002 Radha Mitchellová naplnila své autorské sny, když debutovala coby režisérka a scenáristka snímkem Four Reasons. Ve filmu se navíc představila i herecky, a to po boku Joshe Lucase (jehož si předtím vyhlédla během společného účinkování v thrilleru Cizinec na útěku, 2001).