Terminator Genisys - recenze dalšího restartu slavné sci-fi série

11. 7. 2015 - 23:30 | Recenze | Vojtěch Karlík

Terminator Genisys - recenze dalšího restartu slavné sci-fi série zdroj: tisková zpráva

Arnold Schwarzenegger se vrátil ve své nejslavnější roli. Jeho robot z budoucnosti otevřel v osmdesátých letech kariéru Jamesi Cameronovi, následně v těch devadesátých ukázal správnou cestu pro digitální efekty, aby s ní nakonec v roce 2003 dal Arnie sbohem herectví, než se stal guvernérem. Teď se vrací znovu ve filmu Terminator Genisys a není to vůbec špatné.

Nejnovější restart série, který se obrací až k událostem v roce 1984 není vůbec zlým filmem. K tomu se sluší dodat, nevěřte všemu, co se říká a píše. Že prý je to zrada na kultovní značce, že je to zmatené, že v tom není špetka nadhledu... Terminator se vrací v plné polní a má za zády velkého Arnieho. To by mělo skalním fanouškům stačit a asi i stačit bude. Ti ostatní, co na první díl nekoukají jako na hit svého mládí, ale jako na snímek pro pamětníky, těm už jen značka orgasmus nepřivodí. A pravdou také je, že novinka chtěla být tak pořádně opravdicky dokonalá, že místy tvůrci evidentně nevěděli, kam se vrtnout.

Producenti v čele s režisérem Alanem Taylorem se rozhodli zapomenout na ne úplně vydařené pokračování s názvem Salvation, dokonce by se dalo říci, že vlastně hodili za hlavu i televizní seriál. Rozhodli se však vrátit ke kořenům prvního dílu a ten doslova rozmetat na malé částice. Představa, že si někdo hraje s takovým kultem, jakým první Terminator bezesporu je, to zavání buď drzostí, nebo velkou odvahou.

Kyle Reese (Jai Courtney) se vrací do roku 1984, aby uchránil přes Skynetem matku Johna Connora. Ještě než jej pohltí stroj času, spatří jak je vůdce odporu jiným strojem napaden. Minulost v době prvního dílu je tedy trochu jiná. Budoucí matka vůdce Sara (Emilia Clarke) je už dávno do boje proti strojům z budoucnosti zasvěcena a pomáhá jí Terminator (Arnie), kterého vyslal do minulosti nějaký její tajný zachránce a ctitel. Skalní obecenstvo si užije nově zahraných scén ze starého filmu, pobaví se nad původním "digitálním" Arnoldem a pak se vrhnou do akční řezby, v níž nechybí terminátorská sebranka ze třetího dílu (to jsi ti tekoucí roboti), aby se nakonec vše vrátilo k naprosto identickému rozuzlení jako v díle druhém - ničení firmy, co stojí vlastně za Skynetem.

Terminator genisys zdroj: tisková zpráva

Čtvrtý díl série (toto je čtyřka, chápeme se, že ano) není slabým článkem dlouhé řady, je však v mnoha ohledech strašlivě překombinovaný. Hrdinové jsou v roce 1984, ale musí jet do roku 1997, kam nakonec nejedou, ale teleportují se nakonec ještě o dvacet let dál. Arnie se snaží postavu robota opět hodit občas do žertovné polohy, ale paradoxně nejvtipnější je okamžik, když zcela vážně vysvětluje Reesovi a jeho Sáře důvody, proč mají vzpomínky, které mají a kdo je kdo v časové posloupnosti příběhu. Terminator si najednou nezadá s idiotem Davidem Listerem z Červeného trpaslíka. Ta scéna je tak strašlivá, že jsem se musel asi deset minut nahlas smát.

Rozhodně je škoda, že nový Terminator dostává tak na frak. Nezaslouženě. Na druhou stranu se fakt mohli tvůrci trochu méně zamýšlet nad tím, jak naroubovat příběh do roku 1984, aniž by to nepoškodilo původní příběh. Ona alternativní minulost, kterou vlastně spáchali, není tak špatná. Jen je zbytečně překombinovaná. Třeba Arnoldovo stárnutí vyřešili vtipně a v závěru je to docela akční dědula. A John Connor? Ne všechno zlato, co se leskne... Znáte to přísloví? Ale nebudeme přeci spoilerovat.

Všechno nejhorší 2 a kouzlo časových smyček

4. 3. 2019 | Téma | Václav Rybář

Cestování časem může nejednomu divákovi pěkně zamotat hlavu
Terminator 2 se vrací do kin, tentokrát ve 3D

11. 7. 2017 | Trailery | Adam Homola

Druhého Terminátora jste v kinech asi neviděli. Pokud jste to štěstí měli, tak vám za prvé závidím a za druhé si na něj budete moct skočit znova. Terminátor 2: Den zúčtování půjde do kin ještě jednou, tentokrát v restaurované a naleštěné 3D verzi.
Ostrá sedma: tohle jsou nejvíc badass hrdinky popkultury

12. 10. 2015 | Téma | Šárka Novotná

Krásky v nesnázích pasivně čekající na pomoc? Ani náhodou! Tyhle holky se o sebe umí postarat samy. A ještě si omotat miliony fanoušků kolem prstů jako bonus k tomu. Připomeňte si ty nejdrsnější hrdinky filmového světa.
Téma - Vzestup a pád série Terminátor

Téma - Vzestup a pád série Terminátor

8. 7. 2015 | Téma | Ladislav Loukota

Slíbil, že se vrátí, a znovu tak i učinil - jméno Terminátor s podtitulem Genisys tento čtvrtek znovu udeří na naše kina. Po delší době se spolu s ním vrací se i Arnold Schwarzenegger, hlavním cílem filmu jsou ostatně primárně fanoušci prvních dvou filmů. První ohlasy na Genisys ale nejsou zrovna úžasné a je dokonce možné, že Genisys bude na dlouhou dobu posledním dílem letité série.
Terminator: Genisys - vrátí se Arnold Schwarzenegger?

25. 2. 2015 | Novinky | Vojtěch Karlík

Bude hrát v chystaném pokračování Terminatora jeho největší hvězda? Vrátí se k sérii Arnold Schwarzenegger? Slavný herec se před nedávnem ke svému případnému skoku do nově chystané série vyjádřil a budete překvapeni.
Božský Evan

Božský Evan

20. 8. 2007 | Téma | red