Devatenáctiletý student Harvardovy univerzity Mark Zuckerberg (Jesse Eisenberg) startuje spolu se svým nejlepším přítelem Eduardem Saverinem (Andrew Garfield) na podzim roku 2003 fenomén zvaný Facebook. Za pouhých šest let a s 500 milióny přátel se Zuckerbergovi podaří stát se nejmladším miliardářem v historii.
Jenže nečekaný úspěch této služby zpočátku určené jen univerzitním spolužákům vede později k právním sporům, kdo s touto myšlenkou přišel jako první. Zuckerberg se totiž v první fázi projektu inspiroval podobnou službou, jejíž majitelé se vznikem Facebooku cítili poškozeni. Odlišné pohledy mimořádně inteligentních mladých mužů, kteří svorně tvrdí, že právě oni byli u toho, když Facebook vznikl, se tvůrcům filmu podařilo přetvořit v mnohavrstevný pohled na to, jaká je cena úspěchu v obchodním podnikání i osobním životě. Ve vedlejší roli zakladatele služby pro online sdílení hudby Napster Seana Fanninga se ve snímku objevil i známý zpěvák a hudební producent Justin Timberlake.
Recenzenti v anglicky psaných médiích film vynášejí až do nebe. Má prý dokonale napsaný scénář, je nádherně natočený a plný skvělý hereckých výkonů, takže představuje špičkový příklad moderní filmařiny. The Social Network diváka rychle vtáhne do děje a ve stavu totálního nadšení ho podle kritiků dokáže udržet po celé dvě hodiny.
V celkovém hodnocení specializovaného serveru rottentomatoes.com získal rekordních 97 procent. Že se The Social Network nelíbí pouze kritikům, ale i ostatním divákům svědčí fakt, že je již druhým týdnem po sobě nejnavštěvovanějším filmem v severoamerických kinech.
The Social Network je podle českých diváků důkazem, že "dobrý režisér dokáže natočit skvělý film z jakéhokoliv námětu". Film prý připomíná drama Klub rváčů z roku 1999, v němž se hlavní hrdina v podání Edwarda Nortona rovněž potýká s každodenní existenciální krizí.