Hunger Games: Vražedná pomsta - recenze

22. 11. 2013 19:05 - Recenze | Autor: Karel Drda

Hunger Games: Vražedná pomsta - recenze

Hunger Games mi nevadí. Naprosto chápu, že studia musí vydělávat a puberťáci potřebují filmy, o nichž budou debavovat. Naše generace tekla z Komanda, Terminátorů a posléze jsme zakotvili u středobodu intelektuální zábavy Pána prstenů. U prvních Hunger Games mi vlastně překvapilo jediné, že tohle má knižní předlohu. Než perex nakyne, musím rychle dodat, že dvojka je o něco lepší.

Vlastně ani nevím, jak začít recenzovat příběh, z něhož jsem sám byl hodně zmatený už u prvního dílu a v druhém jsem se motal úplně stejně. Nicméně dokázal jsem rozpoznat některé herce a spojil si je s jedničkou. To je celkem pokrok. Když se budeme bavit „o hrách“ ve filmu, kde o něco jde, tak jedinou smysluplnou zábavou byla ta od Kindži Kukusakiho, v níž se likvidovali na opuštěném ostrově nevychovaní středoškoláci. Smyslem Hunger Games je udržovat jakýsi pofidérní pořádek v novém státě kdesi v USA, který vznikl právě na torzu této země. Nechápu to.

Každá generace má to svoje

Vítězové z prvního dílu se jedou domů a jezdí sem a tam, aby jako šířili osvětu. Jde především o zábavu. Ale jejich příběh zaujal všechny ostatní a chystá se rebelie proti režimu. To se samozřejmě Kapitolu (tak se jmenuje to město) nelíbí a nějak jako musí začít další hra, která o všem rozhodne. Zmatený děj, divní mladí lidé, kterým bych s chutí jednu vrazil a naprosto imbecilní zápletka, to všechno najdete v druhém dílu Hunger Games. A přesto mi to nevadilo, netvářil jsem se pohoršeně a nijak nevykřikoval, což občas v kině dělám. Snímek režiséra Francise Lawrence je přesně takový, aby právě mladé publikum bavil, aby jim nabídnul správné (a zamilované) hrdiny. Upřímně, dětem je úplně jedno, že existuje vynikající béčko Battle Royale, které natočili před lety Japonci a že Hunger Games jsou kritiky velmi často srovnávaným měkkým čajíčkem. Prostě to ani vědět nechtějí. My také nesledujeme donekonečna North By Northwest od Hitchcocka, raději jdeme na naprosto tupého nového Bonda právě proto, že je nový. Nechme tedy mládeži jejich nové idoly. Lawrence toho na triku mnoho nemá. Natočil však pěknou řádku videoklipů a je to vidět. Film má svižný střih, docela ucházející tempo, kterému ubíráá na razanci pomalejší rozjezd. Ale jinak v pohodě. Co na tom, že hlavní dvojice vypadá jako z reklamy na nějaký vykutáleně akčně levný šampón, na stránkách teenagerských časopisů se budou vyjímat a hlavně, kvete mezi nimi láska.

Délka filmu? Až kam...

Délka filmu je však pekelná. Těch 146 minut je opravdu hodně moc a už při šedesáté minutě máte pocit, že najednou sledujete trilogii Pána prstenů a právě začíná finální bitva o Středozemi. Ten pocit jsem však v sále mezi tunou roštěnek, které možná ještě neví, co přesně označuje slovo tampón, měl jen a jen já. Hunger Games jsou přesně tak dlouhé, aby v nich dozrály všechny potřebné emoce pro věrné fanoušky, aby bavili a nabídli i solidně natočené akční scény. Upřímně si nedovedu představit, že jsou ve výrobě ještě dva filmy. O čem budou, se mohu jen dohadovat, ale s krabicí kukuřice to klidně a s chutí dám znovu.

ČLÁNKY O FILMU

Hunger Games: Síla vzdoru - 1. část - recenze dlouho očekávaného hitu

20. 11. 2014 | Recenze | František Fuka

Především musím upozornit, že nejsem nejvhodnějším recenzentem tohoto filmu, neboť 1) knihy jsem nečetl, 2) předchozí filmy jsem viděl, ale každý jen jednou a už jsem je to značné míry zapomněl. Tudíž tato recenze bude mít značně omezenou praktickou hodnotu. Takže, s tímto vědomím... do toho!
Hunger Games se blíží! Nabízíme slavnou sérii pod drobnohledem

13. 11. 2014 | Téma | Ladislav Loukota

I když po své premiéře první díl Hunger Games na mnohé působil jako variace na upírské Stmívání, s druhým a nyní i třetím dílem se ze série stává veskrze zajímavé dílo i pro diváky libující si v náročnější látce. Jádrem posledních filmů, včetně Hunger Games: Síla vzdoru, 1. část, která startuje 20. listopadu, totiž již není neustálé bojování v aréně, nýbrž revoluce proti totalitnímu zřízení fiktivního státu Panem. Leccos o směřování Hunger Games však (bez spoilerů!) naznačí už inspirací filmového stylu i literární předlohy.
Ohodnoťte 20 nejúspěšnějších filmů roku 2013

5. 1. 2014 | Téma | Karel Drda

Rok 2013 je za námi. Coby filmoví diváci můžeme být hodně spokojení, do kin dorazila celá řada skvělých snímků, z nichž některé lze bezesporu označit za ty výjimečné. Nabízíme vám jeden z prvních přehledů nejvýdělečnějších filmů v loňském roce.
Hunger Games se vracejí! Připomeňte si patero zajímavostí

21. 11. 2013 | Téma | Ladislav Loukota

Katniss Everdeen je zpět – po dvouleté odluce se vrací s druhým dílem série Hunger Games a zatímco minule šlo o přežití, tentokrát půjde o revoluci. Katniss se totiž na vítězném turné stane svědkem bujícího odboje, jehož je sama ikonou po událostech předešlého filmu. Začne být nepohodlná a začne tak znovu bojovat o svou existenci.
Listopadové herečky: Natalie Portman i hvězda HIMYM

16. 11. 2013 | Téma | Ladislav Loukota

Listopadové premiéry a jejich nejkrásnější hvězdy!