"První polovina natáčení se odehrávala na Slovensku. Spousta lidí nám tam pomáhala bez jakékoli odměny. Jsou to 'srdcaři', kteří mají rádi tamní hory. Spousta věcí klapla jen díky nim. Chtěli jsme se jim odvděčit," řekl ČTK Bařina. Podle jeho slov by si diváci mohli snímek oblíbit mimo jiné díky prostředí, v němž byl natočen.
Hlavní role ve snímku, který se v českých kinech objeví ve čtyřiceti kopiích ztvárnili Miroslav Donutil, Miroslav Vladyka, Vanda Hybnerová, Táňa Pauhofová a Jan Budař. Na Slovensku je snímek distribuován na tamní poměry ve vysokém počtu dvou desítek kopií.
Film vypráví příběh tří sourozenců. Pevné pouto, které se mezi nimi utvořilo po tragické smrti rodičů, prochází zvláštní zkouškou. Všichni odjíždějí na tradiční výlet do hor, který má být jakousi cestou posledních splněných přání. Mění se však v tragikomickou konfrontaci základních hodnot a životních postojů.
Podle Viewegha nový film potřebuje "přemýšlivého diváka, který je schopný přemýšlet o subtilních věcech a klade si složité otázky". "Měl by mít také smysl pro humor a nebýt předpojatý," řekl spisovatel ČTK. "Jsem velmi příjemně překvapený. Je tam víc humoru, než jsem čekal, především to drží pohromadě - vážná i veselá rovina," dodal.
Podle něj má úspěch u diváků "jasně a přehledně vyprávěný příběh s určitou mírou upřímnosti a osobním nasazením". Viewegh psal hlavní roli na tělo Donutilovi. Ten si prý námět objednal, když hrál v předchozím projektu Román pro ženy. "Při psaní mi pomáhá, když vím, kdo to bude hrát," řekl Viewegh, který si chce na podzim splnit sen a napsat původní scénář - ryzí komedii o mezilidských vztazích. "Chci se pokusit vrátit reputaci české komedii, která pomalu skomírá, a natočit dobrou komedii, film, ze kterého budou lidé chodit rozesmátí," uvedl.
V Česku filmy podle Vieweghových předloh patří k divácky nejúspěšnějším, například Román pro ženy vidělo přes 600.000 diváků.
Producentem snímku je společnost In Film Rudolfa Biermanna, hlavním partnerem TV Nova, koproducentem RWE a distributorem Bontonfilm. Rozpočet snímku podle Biermanna dosáhl 27 milionů korun na výrobních nákladech, tedy bez financí na distribuci a reklamu.