Román pro muže vypráví příběh tří sourozenců - Cyrila (Miroslav Donutil), Bruna (Michal Vladyka) a Anety (Vanda Hybnerová), kteří mají kvůli předčasné smrti rodičů mnohem pevnější pouto, než bývá obvyklé. A to přesto, že se povahově snad už nemůžou víc lišit. Cyril je cynický bonviván s těmi nejlepšími kontakty a jednoduchým vkusem, jenž mu velí vždycky sáhnout po tom nejdražším. Aneta má výrazně vyvinutý smysl pro spravedlnost a citlivou duši, která čím dál víc okorává vlivem neuspokojivých partnerských vztahů.
zdroj:
tisková zpráva
A Bruno je typický „obyčejný člověk", jenž z nalinkovaných kolejí práce - rodina občas odbočuje jen k neškodným erotickým fantaziím na internetu. Bruno také trpí nevyléčitelnou nemocí, která se stane katalyzátorem nápadu uspořádat velkolepou sourozeneckou jízdu do Tater, do nejlepšího hotelu, s báječnou lyžovačkou a nádhernou prostitutkou jménem Tali (Táňa Pauhofová), která má Brunovi splnit všechna jeho poslední přání. Jenže plán na nezapomenutelnou dovolenou výrazně naruší tragikomické střety mezi sourozenci, vyplývající z jejich povahové a názorové rozdílnosti. Do Tater za nimi navíc vyrazí nevyzpytatelný „majitel" krásné Tali (Jan Budař), který už tak napjatou situaci ještě zahustí.
zdroj:
tisková zpráva
Přestože Román pro muže psal Michal Viewegh až po fenomenálním úspěchu adaptace Románu pro ženy na plátnech kin (nejnavštěvovanější filmu roku 2005), rozhodně ho netvořil s vyhlídkou na celovečerní film. „Žádnou knihu jsem dosud nedělal rovnou pro film. I tentokrát jsem se snažil napsat co nejlepší román, na nic jiného jsem nemyslel," říká autor. Svůj scénář později společně s producentem Rudolfem Biermannem nabídli Tomáši Bařinovi, s nímž záhy našli společnou řeč. „Posunul jsem Michalův scénář do jiné perspektivy tragikomedie a trochu posílil vizualitu příběhu. Rád vyprávím obrazem a dialog je pro mě především druh zvuku. Co je důležité, má být ukázáno. V tom je mezi literaturou a filmem zásadní rozdíl. Nakonec jsem byl překvapen, jak byl Michal změnám otevřený," dodává Bařina.
zdroj:
tisková zpráva
Filmy podle Vieweghových předloh patří již řadu let k divácky nejúspěšnějším titulům. Báječná léta pod psa, Výchova dívek v Čechách, Román pro ženy, Účastníci zájezdu i Nestyda dominovaly domácím žebříčkům návštěvnosti.