Hlavní role ve snímku, který se v českých kinech objeví od 23. září ve čtyřiceti kopiích (zhruba stejný počet jich bude navíc digitálních), ztvárnili Miroslav Donutil, Miroslav Vladyka, Vanda Hybnerová, Táňa Pauhofová a Jan Budař. Také na Slovensku je snímek distribuován na tamní poměry ve vysokém počtu dvou desítek kopií.
"Ohlasy na Slovensku byly velmi pozitivní. I když natáčení ve velehorách bývá složité, protože počasí se často mění, nám vyšlo, jakoby někdo tam nahoře četl scénář," řekl po projekci režisér. Akorát na scény na Lomnickém štítě prý museli čekat na sluníčko.
Film vypráví příběh tří sourozenců. Pevné pouto, které se mezi nimi utvořilo po tragické smrti rodičů, kdy starost o výchovu mladšího bratra a sestry převzal výrazně starší Cyril, prochází zvláštní zkouškou. Všichni odjíždějí na tradiční výlet do hor v zádech se stínem neodvratně se blížící smrti jednoho z nich. Výlet, který má být jakousi cestou posledních splněných přání - včetně tajných erotických fantazií, se však mění v tragikomickou konfrontaci základních hodnot a životních postojů.
Viewegh psal hlavní roli na tělo Donutilovi. Ten si prý námět objednal, když hrál v předchozím projektu Román pro ženy. "Při psaní mi pomáhá, když vím, kdo to bude hrát," řekl Viewegh, který si chce na podzim splnit sen a napsat původní scénář - ryzí komedii o mezilidských vztazích.
"Málokdy používám výrazy, které znějí z filmového plátna," podotkl ke svému slovníku Jan Budař. Hraje majitele striptýzového baru a pasáka jedné ze svých svěřenek, na kterou silně žárlí. "Také moje role nepatří k nejkladnějším," podotkl Donutil, který ztvárňuje zkorumpovaného prokurátora. Přispěl i do konečné verze scénáře.
Producent Rudolf Biermann je podepsán pod třemi divácky nejúspěšnějšími vieweghovskými adaptacemi - Románu pro ženy, Účastníků zájezdu a snímku Nestyda. Současný film je už sedmým přepisem Vieweghových předloh. Tou zatím poslední, a podle kritik nejslabší, byla česko-italská koprodukce režiséra Roberta Faenzy Případ nevěrné Kláry.
Režisér Tomáš Bařina spolupracoval teprve na třetí verzi Vieweghova scénáře. Podle svých slov příběh posunul do "trochu jiné perspektivy tragikomedie a posílil vizuálnost příběhu". Jinak vše včetně postav a dialogů zůstalo stejné.
Filmy podle Vieweghových předloh jsou tahákem pro diváky. Například Renčův Román pro ženy vidělo více než 600.000 diváků a Vejdělkovi Účastníci zájezdu jich přilákali před filmová plátna přes 800.000; v letech 2005 a 2006 se každý z nich umístil v čele ročního žebříčku návštěvnosti. Hřebejkova Nestydu zhlédlo předloni téměř půl milionu diváků. Rozpočet snímku podle Biermanna dosáhl 27 milionů korun na výrobních nákladech, tedy bez financí na distribuci a reklamu.