Rychle a zběsile 6 - recenze

3. 6. 2013 - 10:40 | Recenze | Karel Drda

Rychle a zběsile 6 - recenze zdroj: Cinemart

Víte co je na sérii Rychle a zběsile zábavné? Že auta z prvního dílu, nad nimiž jsme v roce 2001 slintali, dnes pořídíte za pár tisíc po bazarech a vesměs se jedna už o rezaté křápy. Auta stárnou, ale dobře zaběhnuté značky nikoliv. Rychle a zběsile takovým produktem bezesporu je, takže nyní můžeme vyrazit do kin na šestý film.

Pro Vina Diesela se tato úspěšná série stala základem jeho úspěšné kariéry a současně jej utopila v daném žánru. Výsledkem je však velmi úspěšná řada, která sice střídavě nabírala i ztrácela dech, ale především stále vydělávala. Šestka je pak v tomto srovnání celkem příjemným návratem ke klasickému pojetí značky. Na nic si nehraje. Nečeká od vás nějaká sáhodlouhá hodnocení, ale jen říká, bavte se, koukejte na auta, Vina Diesela, hezké ženské a kašlete na nějaký inteligentní scénář. Ten je přeci jen pro lamy. Upřímně řečeno, pokud nepatříte k fanouškům série a říkáte si, čert to vezmi, hlavně tam budou auta, pak asi tvrdě narazíte.

Rychle a zběsile 6 Tyrese Gibson ve filmu Rychle a zběsile 6 | zdroj: Cinemart

Dominic a Brian na scéně

Já sám si ze všech pěti filmů nepamatoval zhola nic. Některé scénky mi utkvěly v hlavě, ale před krátkou dobou jsem se dozvěděl, že je zařazuji do úplně jiných dílů. Šestka je v tomto ohledu nemilosrdná. Film samozřejmě nenavazuje tak, že by se člověk úplně zamotal v logice (ta zde stejně není), ale nebude asi chápat vztahy a jiskření mezi některými postavami. Podruhé tedy říkám – čert to vezmi!  Novinka je akční i utahaná, zábavná i melodramatická, vtipná i rychlá a současně zoufale nudící předvídatelností děje. Jenže komu to vadí, když si zde Dominic (Vin Diesel) a Brian (Paul Walker) podají ruce z policistou Hobbsem (Dwayne Johnson), aby v dalších závodech dopadli bezohledného Shawa (Luke Evans). Nic nového pod sluncem.

Rychle a zběsile 6 Vin Diesel ve filmu Rychle a zběsile 6 | zdroj: Cinemart

Blablabla akce

Má vůbec smysl říkat něco více? Rychlá auta, blablabla, Diesel nechce pomáhat, pak chce pomáhat, blabla, hezké ženy, bla, tři dva jedna start a je to! Teď nechci nikoho urážet, ale v sále kina trochu ostřílenější divák, který na filmy chodí prostě a jednoduše častěji, bude klimbat už po dvaceti minutách a pokud opravdu „zachrápne“ jako já, může být v klidu. Je to totiž jedno. Akce jsou zde střídány naprosto zoufalými debatami o ničem, tedy pardon o životě a jeho smyslu. Je zajímavé sledovat, jak postavy, v jejichž mozcích o sebe třískají opičky činely, jsou schopny vést takové moudré dialogy. Pitomoučký příběh však vůbec nevadí.

Na cestě k průměru

Film si jede svým tempem, které nastavil režisér Justin Lin, přezdívaný též Nemám Talent a víc nic. Jenže i přes tu nutnou dávku ironie docela dobře funguje a vlastně nebudete z kina odcházet s pocitem zbytečně utracených peněz. Pokud máte jasno, že v kině nehledáte scénář, co má hlavu a patu, chcete koukat na blábolení tupců, co neumí hrát a možná ani řídit auta, nestyďte se za to, běžte. No jen běžte! Já v tuto chvíli vůbec nevím, o čem film byl, ale když se mi někdo zeptá, říkám: „Hele, nebylo to špatný. Takový restart série.“  Když toto použijete jako argument pro známé, kteří od vás po letech zbytečného tlachání o filmech čekají trochu serióznější pohled na Rychle a zběsile 6, nebudete ani trochu lhát. Je to prostě další akční slátanina, která funguje, bude bavit i na velkých úhlopříčkách doma ve Full HD a to celkem stačí, ne?