John (Mark Wahlberg) byl jako malý velmi opuštěný, i proto pronesl to pošetilé přání, aby jeho plyšový vánoční dárek začal mluvit. Stal se zázrak a mluvící medvěd se stal mediální hvězdou a miláčkem davů. Jak roky ubíhaly, chlupatému Tedovi zůstal jediný fanoušek – John. Ti dva si náramně notují v pohledu na život (maximální pohoda), na holky (divošky mají přednost), na práci (jen když není zbytí) a John i díky tomu velkoryse přehlíží, že okolí se na jeho soužití s méďou dívá čím dál rozpačitěji. Sežrat mu to dává především jeho holka Lori (Mila Kunis), která je sice nadmíru tolerantní, ale i u ní platí přísloví o chození se džbánem pro vodu. Takže když se ucho utrhne, dostává John nekompromisní ultimátum. Buď Lori, nebo plyšák. A tak se John ocitá na zásadní životní křižovatce, ze které vede jen jedna cesta. Nebo to tak aspoň vypadá.
Seth MacFarlane nosil nápad na film o oživlém medvědovi v hlavě delší dobu, ale jednak ho vyčerpávala práce na několika televizních sitkomech současně, a pak čekal, až filmové technologie pokročí natolik, že bude méďa vypadat jako živý. „Seth od začátku tlačil na to, aby se scénář pohyboval na hraně přístupnosti. I proto se z ústředního hrdiny vyklube variace na magnet na průšvihy, věčný puberťák, který si odmítá připustit, že dospěl,“ říká spoluscenárista Alec Sulkin. Mimochodem ten spolupracoval s MacFarlanem na seriálu Griffinovi, díky čemuž vytvořili něco jako komediální tandem, který chrlí fóry kulometným tempem. I proto není Méďa jen o jednom vtipu, tedy oživlém plyšákovi, ale na komediální strunu v něm brnkají i slavný superhrdina Flash Gordon, křehká jazzová zpěvačka Norah Jones, nebo vzteklý Číňan s ještě vzteklejší husou. Ostatně zábavnost scénáře prý byl hlavní argument, proč Mark Wahlberg přijal hlavní roli. „Tohle nemůže zklamat. Je tam tolik fórů, že Seth musel při psaní scénáře něco brát,“ tvrdí herec.