Méďa - recenze

29. 8. 2012 - 13:52 | Recenze | red

Méďa - recenze zdroj: tisková zpráva

Všechno to začalo o Vánocích v roce 1985. Malý Johnny, který neměl mnoho kamarádů, dostal pod stromeček obrovského plyšového medvídka. Začal mu říkat Ted a velmi rychle si jej oblíbil. Uplynulo jen několik dní a takhle jednou v noci vyslovil chlapec pod peřinou velmi nesmělé, ale dětsky naivní přání. A méďa druhý den ráno obživnul!

Režisér Seth MacFarlane stojí za vznikem dvou velmi úspěšných kreslených seriálů Family Guy a The Cleveland Show. Každý ze seriálů ukazuje v humorné poloze typickou středostavovskou rodinu - jednu ryze bělošskou, druhou pak afroamerickou. Dialogy hlavních postav jsou navíc prošpikovány celou řadou odkazů na současnou popkulturu, politiku, ale zároveň  nejdou daleko pro hrubší slovo. Rodinku Griffinů ze série The Family Guy pak doplňuje pes, který s nimi večeří u stolu a normálně mluví. Tady někde se prý v hlavě režiséra zrodila myšlenka na film Ted. Jaké by to bylo, kdyby vaše neojoblíbenější hračka obživla, tak nějak tušíme.

Medvídek prase

Určitě už vzniklo několik pohádkových filmů, kde malý hrdina běžně hovoří s nějakou pohádkovou postavičkou. MacFarlane zašel trochu dál a nabízí nám verzi, v níž dětský hrdina dávno překročí třicítku a se svým chlupatým kamarádem Tedem sdílí domácnost. Okolnímu světu to přijde jako celkem normální věc a my se tak stáváme svědky bezděčných skečů, v nichž oba hrdinové proplouvají s menšími i většími potížemi životem. Dospělý Johnny v podání Marka Wahlberga prezentuje typického flinka, který maká v půjčovně aut, ale většinu času tráví buď doma sledováním televize, nebo v lepším případě randěním s přítelkyní Lori. Tu však znepokojuje fakt, že jim křoví u většiny schůzek dělá velmi sprostý a tak trochu i nadržený medvídek. Komplikovaný trojúhelník se tak po nějaké době bortí a afektovaná slečna dává ultimáta.

Ted musí začít pracovat a Johnny více času věnovat své lásce. Do toho se objevuje ještě zákeřný Donny (Giovanni Ribisi), který usiluje o Tedíka a o romantickou akční jízdu je postaráno. Méďa je filmem, který ocení milovníci tak trochu fekálně přisprostlých komedií, ale na druhou stranu oba hlavní protagonisté jsou natolik excelentní, že lehce humorně vulgární přesah filmu vůbec nevadí, ba právě naopak. Několik bizarních narážek na Flashe Gordona, či Hvězdné války, pak do příběhu báječně pasují a dělají ze snímku takovou uvolněnou osmdesátkovou jízdu.

Wahlberg a Ted, skvělá dvojka

Pravdou ovšem zůstává, že film asi nejvíc ocení dnešní třicátníci, kterým popkultura, z níž si tvůrci vystřelují řekne asi nejvíc. Ve chvílích, kdy se snímek začne nořit do bahna klišovitých frází romantické komedie a ona vulgární nálož ubírá na síle, se z příběhu stává docela nudná tuctová podívaná. Wahlberg umí hrát znuděné a flegmatické chlápky na výbornou. Více hereckých poloh u něj budeme hledat asi těžko. Faktem však je, že mezi ním a počítačově dotvořeným medvídkem to opravdu báječně jiskří a na některé vtipy si vzpomenete ještě na ulici, když opustíte kino.

Ted, nebo podle českého distribučního názvu Medvídek, je solidní vydařenou komedií, která alespoň trochu narušuje letní romance, které už běžný divák opravdu nemusí. Když se pak v závěru snímku objeví na plátně Sam J. Jones, který si po letech odskočil opět k Flash Gordonovi, pak srdce fanouška fantasy a sci-fi klasiky opravdu zaplesá.

Méďa 2 - recenze pokračování komedie s medvídkem Tedem

4. 7. 2015 | Recenze | František Fuka

Předpokládám, že znáte prvního Méďu, takže si ušetřím spoustu práce a napíšu, že dvojka je něco velice, velice podobného, s velmi podobnými klady a zápory.
Sedm nejlepších filmů Marka Wahlberga

Sedm nejlepších filmů Marka Wahlberga

24. 6. 2014 | Téma | Ladislav Loukota

Ačkoliv ve filmech pro mnoho diváků často působí jako tuctově vypadající "akční herec, jak ho znám odtamtud, však víš, ne?", má za sebou Mark Wahlberg více než dvacetiletou hereckou kariéru, během níž byl i dvakrát nominován na Oscara. To není špatné, uvážíme-li, že začínal jako mladický chuligán a rapper s přezdívkou Marky Mark.
Seth MacFarlane: nejúspěšnější komik, jehož jméno (zřejmě) neznáte

10. 6. 2014 | Téma | Ladislav Loukota

Nejste-li skutečně věrným divákem seriálu Griffinovi (Family Guy), pak vám jméno jeho autora a stoupajícího hollywoodského tvůrce Setha MacFarlana zřejmě nic neříká. Možná však vedle Griffinových znáte i jeho další díla – sprostou komedii Ted, animák American Dad!, dokumentární opus Kosmos - časoprostorová odysea nebo nejnovější westernovou parodii Všechny cesty vedou do hrobu. Navzdory své pověsti je totiž Seth MacFarlane jedním z největším černých koňů americké filmařiny.
Méďa

Méďa

30. 7. 2012 | Téma | red

Plyšový medvěd může být skvělý společník, když je vám pět. Když je vám pětatřicet, je to spíš diagnóza. Jenže když ten plyšák mluví, chlastá jako duha, užívá lehké drogy a ještě lehčí holky, může se z něj vyklubat hlavní hrdina jedné z nejoriginálnějších komedií, jaká za posledních pár let vznikla. Není divu, vždyť režijní a scenáristické prsty má v Méďovi Seth MacFarlane, tvůrce veleúspěšného seriálu Griffinovi a komediální eso současné Ameriky.