Herečka, která okouzlila filmové publikum svou princeznou Éowyn v tolkienovské trilogii Pán prstenů. Je ale také jednou z protagonistek Spielbergova sci-fi Válka světů a patří k nejvýraznějším hereckým osobnostem australské kinematografie. Ledová kráska, jíž nejsou cizí zasněné romantičky ani ženy odhodlané bojovat s nepřízní osudu, se stále více prosazuje v Hollywoodu a je jen otázkou času, kdy stane až na samém vrcholu popularity.
Miranda Ottová se narodila 16. prosince 1967 v Brisbane a i přes její ranou náklonnost k baletu začalo být brzy zřejmé, že se dcera předního australského herce Barryho Otta potatí. Vystudovala prestižní sydneyskou hereckou akademii National Institute of Dramatic Art a brzy se prosadila mezi nejpopulárnější filmové a divadelní hvězdy Austrálie. O jejím věhlasu ostatně svědčí i čtveřice nominací na australskou filmovou cenu. Poprvé se Miranda Ottová objevila na plátnech kin v dramatu z období druhé světové války Emma’s War (1986) jako mladá dívka, která se nehodlá smířit s odevzdaností své matky, jež se hroutí z tragických zpráv z fronty. Výrazněji vstoupila do povědomí australského publika až hlavní rolí začínající herečky Nell v romantickém dramatu The Girl Who Came Late (1991) a psychologickým snímkem režisérky Gillian Armstrongové Poslední dny v Chez Nous (1992). Za oba získala své první dvě nominace na Cenu australského filmového institutu a náhle se přiřadila k osobnostem, jejichž další kroky se vyplatí sledovat. V roce 1995 zúročila příležitost představit se v jednom z nejpopulárnějších australských televizních seriálů, akčních Záchranářích. O svém komediálním talentu mohla přesvědčit v romanci Love Serenade (1996), další ze svých ceněných výkonů pak podala v psychologickém hororu The Well (1997) o dvojici žen z odlehlé farmy, kterým do života vstoupí nezvaný host. Dvakrát pak Ottová zazářila po boku Richarda Roxburgha: v hudební tragikomedii Doing Time for Patsy Cline (1997) a v thrilleru In the Winter Dark (1998), variujícím téma zla číhajícího někde venku.
Po víc než úspěšném desetiletí v malé australské kinematografii si talentu Mirandy Ottové všimli také američtí filmaři, jmenovitě Terrence Malick. Tato svérázná osobnost Hollywoodu ji obsadila do válečného dramatu Tenká červená linie (1998) o americkém dobývání tichomořského ostrova Guadalcanal. Ihned vzápětí si chladné Mirandiny krásy povšiml také Robert Zemeckis, který ji obsadil do role záhadné sousedky v mysteriózním thrilleru Pod povrchem (2000) s Harrisonem Fordem a Michelle Pfeifferovou. Své štěstí na významné filmové projekty Miranda Ottová potvrdila komedií Slez ze stromu (2001), k níž napsal scénář Charlie Kaufman. Ač se tento jeho snímek nevyrovná vrcholům Kaufmanovy tvorby jako byly (skoro)komedie V kůži Johna Malkoviche a (skoro)romance Věčný svit neposkvrněné mysli, přesto patřil k tomu nejoriginálnějšímu, co v Hollywoodu za poslední léta vzniklo. Miranda se v něm v roli vášnivé francouzské vědkyně Gabrielle společně s Timem Robbinsem a a Rhysem Ifansem podílela na odhalování lidské podstaty, nad níž se snímek pokoušel zamýšlet.
Když Mirandě nabídl režisér Peter Jackson jednu z hlavních ženských hrdinek v trilogii podle J.R.R. Tolkiena Pán prstenů, neváhala ani na okamžik. Na rozdíl od řady spoluaktérů totiž přijímala úlohu sličné bojovnice Eówyn již od počátku s vědomím, že se díky ní může zapsat nejen do povědomí tisíců fanoušků na celém světě, ale také být součástí díla, které by mohlo psát filmovou historii. A své šance ve druhé a třetí kapitole trilogie, tedy ve Dvou věžích (2002) a v Návratu krále (2003), se chopila skutečně pevně. Představila svou Éowyn jako ženu, která se sice umí ohánět mečem vskutku královsky, avšak rozhodně není z těch hrdinek, které by válčení vyhledávaly. Právě naopak: je také křehkou dívkou, hledající svého prince, ovšem dívkou, která mu nemíní být slepě oddána a která se dovede o svou svobodu poprat.
Ve stínu Jacksonova velkofilmu zůstal další pozoruhodný výkon Mirandy Ottové v ústřední roli dramatu od Agnieszky Hollandové Julie se vrací domů (2001) o mladé ženě, které se po nevěře manžela a vážném onemocnění syna zhroutí všechny životní jistoty. Do domovské Austrálie se Ottová pracovně vrátila díky komedii Spadl z oblaků (2003), v níž se již podruhé setkala s Rhysem Ifansem, tentokrát coby ztřeštěným mladíkem, který díky seznámení se sympatickou policistkou získá příležitost začít znovu. Osudem Mirandy Ottové pro několik příštích let se však zdají být velkofilmy s hvězdným hereckým obsazením. V poslední době se Ottové naskytly již dvě příležitosti účinkovat v akčních podívaných. Dobrodružný thriller Let Fénixe (2004) o skupině trosečníků, kteří se po pádu svého letadla ocitají bez pomoci v pustinách pouště Gobi, se sice mohl pochlubit vynikajícím hereckým ansámblem v čele s Dennisem Quaidem, avšak jinak patřil spíše k podprůměru. Nejnověji pak tuto sympatickou herečku můžeme viděl ve Spielbergově sci-fi Válka světů (2005), v níž účinkuje po boku Toma Cruise.