Americká herečka, se kterou se zatím setkáváme ve vedlejších, avšak o to výraznějších úlohách. Nevyniká omračující krásou, která by předurčovala do úloh osudových žen či romantiček, její zdánlivě obyčejné ženy, o něž se mohou opřít mužští hrdinové však působí o to věrohodněji. Po vzoru Julianne Mooreové si i Laura Linneyová buduje místo na výsluní pomalu, avšak o to jistěji. Patří mezi oblíbené protagonistky snímků Clinta Eastwooda (Absolutní moc, Tajemná řeka), viděli jsme ji rovněž v satiře Truman Show. Na svém kontě také dvojici oscarových nominací, a to za dramata Na mě se můžeš spolehnout a Kinsey.
S trochou nadsázky lze říci, že se Laura Linneyová narodila na divadelních prknech. Newyorská rodačka, která přišla na svět 5. února 1964, je dcerou respektovaného dramatika Romuluse Linneyho a v divadelním zákulisí se Laura už v dětství pohybovala zcela suverénně. A tak bylo přirozené, že již jako náctiletá účinkovala na prknech, která znamenají svět. Herectví se rozhodla věnovat i po střední škole, kdy studovala na Brown University a posléze na Juilliard School a v moskevském MCHATu. Hvězdou Broadwaye z ní pak učinila série pozoruhodných výkonů, například v Rackovi, Šesti stupních odloučení a především titulní úloha v dramatu Hedda Gablerová. Nepřekvapilo příliš, že s nabídkami přispěchali také hollywoodští producenti. Cestičku k velkým filmovým rolím však Linneyová vyšlapanou rozhodně neměla. V roce 1992 debutovala drobnou úlohou v dramatu Lék pro Lorenza. Zahlédnout jsme ji mohli také jako milenku záletného prezidenta ve dvojnické komedii Dave (1993) s Kevinem Klinem a Sigourney Weaverovou či v dramatu o mladičkém šachovém géniovi Nevinné tahy (1993).
Výrazněji se Laura Linneyová uplatnila na televizní obrazovce. Objevila se po boku Joanne Woodwardové v dramatu Slepý bod (1993) a poté se převtělila do hlavní hrdinky minisérie Tales of the City (1993), vyprávějící příběh mladé naivky, která přijíždí se v San Francisku poloviny sedmdesátých let setkává s rájem měkkých drog a nevázaného sexu. O tom, jaký úspěch tento televizní pořad sklidil, svědčí vznik minisérií More Tales of the City (1998) a Further Tales of the City (2001), které na první řadu přímo navázaly. Pro Linneyovou přinesl tento úspěch zlom v kariéře: nemusí se smířit s paběrkováním u filmu a vybírá si z nabídek na hlavní ženské hrdinky. Spatřit jsme ji tak následně mohli v sentimentální tragikomedii Život naruby (1994) či v dobrodružné podívané Kongo (1995), které je filmovou verzí stejnojmenného románu Michaela Crichtona. Snímek s Linneyovou coby akční hrdinkou vydávající se do srdce Afriky zachránit zmizelého snoubence však čtenáře předlohy i ostatní diváky zklamal a ani Linneyová se již do obdobných úloh nepouštěla.
První z hrdinek Linneyové, které se pokoušejí vymanit z vlivu mužských protějšků, ale nakonec jim stanou věrně po boku, přišla se soudním dramatem Prvotní strach (1995). Skvělý výkon v úloze prokurátorky, která v soudní síni stane proti bývalému manželovi (Richard Gere) však tehdy zastínil tehdy debutující Edward Norton. Vzápětí se Linneyová představila v obdobně laděné úloze v thrilleru Clinta Eastwooda Absolutní moc (1997), kde se stává jedinou oporou policií pronásledovaného hrdiny. Naopak odlišnou, avšak o to výraznější úlohu pak Linneyová získala v satiricky laděné komedii s Jimem Carreym Truman Show (1998). Představila se v ní coby „profesionální manželka“ titulní postavy, nic netušícího hrdiny televizního pořadu. Když už však Linneyová zatoužila po rolích hlavních, musela se spolehnout na nabídky od nezávislých filmařů. V dramatu Na mě se můžeš spolehnout (2000) si tak zahrála svobodnou matku z maloměsta, které se do života po letech vrací její bratr. Neobyčejně silné drama o obyčejných lidech zajistilo Linneyové první oscarovou nominaci a prokázalo, že její dosavadní role stále neodpovídaly jejímu talentu. Své kvality navíc Linneyová vzápětí potvrdila v historickém dramatu The House of Mirth (2000), kde se představila v úloze bezcitné manipulátorky.
Kromě několika nezávislých produkcí však Lauru Linneyovou vídáme hlavně v hollywoodském středním proudu. Obvykle se však jedná o to nejlepší, co velká studia nabízejí. V nadprůměrném mysteriózním thrilleru Proroctví z temnot (2002) se tak opět sešla s Richardem Gerem. Oscarovým krimidramatem Tajemná řeka (2003) pak Linneyová navázala na spolupráci s Clintem Eastwoodem. Pečlivý výběr projektů, v nichž účinkuje, potvrdilo také drama Život Davida Galea (2003) s Kevinem Spaceym, které bylo vášnivou polemikou s trestem smrti či hvězdně obsazená romance Láska nebeská (2003). K tomu nejlepšímu z jejích hereckých výkonů pak patří úloha Clary McMillenové, manželky a spolupracovnice zakladatele sexuologie Alfreda Kinseyho (Liam Neeson). Za vedlejší úlohu v životopisném dramatu, příznačně nazvaném Kinsey (2004), byla již podruhé nominována na Oscara. Výrazně ale zaujala také v poněkud odlišném žánru, v hororu V moci ďábla (2005), kde se představila jako obhájkyně kněze-exorcisty obžalovaného z vraždy. V satirizující komedii Holka na hlídání (2007) se Laura Linneyová vzdálila na hony od svých tradičních intelektuálek, přesto i svou manhattanskou paničku pojala se svým citem pro hereckou drobnokresbu.