Je rok 1962 v městě Baltimore, kde plyne čas pomalu a vše je ustálené a klidné... Začátek filmu je zachycen v obraze nostalgicky, ale úvodní píseň přináší poněkud ostřejší dojem: Dobré ráno Baltimore, i s diskriminací, opilci a sexuálně obtěžujícími pány! (Prostředí vypadá sice jako chudinské čtvrti Baltimore, ale natáčelo se v Torontu v Kanadě.)
Dívka Tracy Turnbladová (Nicole Blonsky) je mladá, veselá a baculatá. Škola ji nebaví, ale ráda tancuje a zpívá a dívá se na televizi. Moc obdivuje pořad Corny Collins Show, sponzorovaný lakem na vlasy, a v něm hlavně Linka Larkina. A má také ráda Černosšký den, který je součástí této show.
Když je ohlášen konkurs na novou členku programu, Tracy se na něj vypraví, i když ji od toho matka zrazuje. Maminka Edna (John Travolta) ví, že ti, kteří se liší od obecně přijatých norem, nemají šanci. A opravdu: Tracy narazí na manažerku televizní stanice Velmu (Michelle Pfeifferová) a dostane vyhazov. Matka a dcera Turnbladovy jsou opakem Velmy von Tussle a její dcery Amber. Vzhledem, svými názory, osudově.
Tracy se ale nevzdá. Skamarádí se s černošskými studenty a tanec, který se naučila od jednoho z nich – Seaweeda – ji dostane do televizní show. A také ji seznámí s černoškou Nezavřhubou Maybelleovou (Queen Latifah), která vedla Černošský den. Ten je ale z programu stažen a účast na demostraci přivede Tracy a její matku do konfliktu s policií i televizí.
Kamrádka Penny (Amanda Bynesová) se snaží přispět svou pomocí, ale záchrana přijde z černošského ghetta – se Seaweedem. Po složitých přípravách a s pořádným štěstím se Tracy nakonec dostane na vytoužený konkurs. Pomůže také malé černošce Inéz, protože ví, že není spravedlivé, aby v televizi tančili jenom bílí.
Je to pohádkový muzikál v nejlepším hollywoodském stylu a s mnoha hvězdami, skoro jako velké muzikály minulosti. Ale za hudbou, tanečnímí čísly a kostými je vidět velmi konkrétní problémy přetvářky, rasismu, diskriminace chudých, barevných a těch, co vypadají jinak než modely na obálkách módních časopisů. Je tu zachycena manipulace medií a poněkud skrytě i problémy homosexuálů.
Není to pomalé, ani nudné, ani kazatelské. Ač už uplynulo spousta času od doby, kdy John Travolta byl štíhlý mladík a tančící milovník, nevystupuje tu ani zdaleka jako svoje karikatura. Tančit pořád dokáže a herec je to zkušený. V ženské masce je jedinečný.
Jsou tu krásné scény odkazující na slavné muzikálové výstupy, například když John Travolta a Christopher Walken tančí po střechách mezi prádlem, v robách, které si pamatujete od Freda a Ginger. Je tu ironie a kousavost, ale v hranicích dobrého vkusu. Nechybí sexuální narážky, ale ne takové, aby vylučovaly dětské diváky. Celé si to dělá navíc legraci z filmové a televizní branže.
Herecky je film výborný. Od velkooké Blonské, naivní a upřimné, přes patřičně žensky cudného a milujícího Travoltu, po velkolepou bezskrupulózní manipulátorku v podání Michelle Pfeifferové. Nezapomeňme na mužně tápajícího Christophera Walkena a skvěle majestátní Queen Latifahovou. Cornyho Collinse hraje s elegancí James Marsden. Amanda Bynesová snědla během natáčení okolo čtyřiceti lízátek denně, přesto se jí podařilo přesvědčivě zahrát mlčenlivou, přišlápnutou Penny, která se nakonec vzepře zbožné matce. Původní skutečná Tracy (Ricki Lakeová) se ve filmu objeví jako agentka pro vyhledávání talentů.
A celé je to velká legrace...