Recenze: Godzilla II: Král monster – obří král destrukce je zpátky

30. 5. 2019 - 8:45 | Recenze | Matěj Svoboda

Recenze: Godzilla II: Král monster – obří král destrukce je zpátky zdroj: tisková zpráva

Legendární Godzilla se připravuje na bitku o to, kdo bude na Zemi dělat velkého šéfa. A chystá se na střet s trojhlavým drakem.

Je to jen pár týdnů, co do českých kin dorazila americká verze něčeho typicky japonského. Detektiv Pikachu slaví ve světě celkem úspěch a vypadá to, že si vybojuje dvojku a s druhým dílem je tu teď i o něco větší potvora z japonských ostrovů. I když ono není úplně přesné tvrdit, že Godzilla II: Král monster je dvojka. Dvojka v sérii ano, ale celkově?

Těch filmů jsou už desítky, a i Hollywood má s tímhle symbolem Japonska velké plány, protože už příští rok se v kinech objeví Godzilla vs. Kong. Teď se však podíváme na Krále monster, u něhož si nejspíš spousta diváků bude ujasňovat, jestli je tenhle přístup ke Godzille baví a chtějí nášup, nebo utečou k jiným velkým filmovým sériím.

godzilla 1 zdroj: tisková zpráva

Král monster se odehrává pár let po poslední americké Godzille, kdy z moře vykráčela ještěrka velká jako mrakodrap a porvala se s dvojicí monster, na něž byly veškeré lidské armády krátké. Lidi byli rádi, že Godzilla stojí na jejich straně, zároveň se ovšem ukázalo, že na planetě Zemi už se nemůžou považovat za velké šéfy. Společnost Monarch, která Godzillu a další monstra zkoumá, už ví, že všude po světě je v hibernaci ukrytá velká spousta dalších podobných potvor, a tak se na ně pokouší dohlížet.

Doktorka Emma Russell navíc vymyslela přístroj, jak s nimi komunikovat a jak je uklidnit, takže když by se nějaký obr probudil, nejspíš by šlo vyhnout se další katastrofě. Bohužel nešlo. Emma, její dcera Madison i přístroj totiž skončily v rukách šílence, jenž chce monstra probudit a poslat lidstvo zpátky do doby kamenné. A začne s potvorou jménem King Ghidorah, trojhlavým drakem, jenž je považovaný za krále monster. Godzilla k tomu má ale taky co říct a když se tihle dva titáni střetnou, každý soudný člověk by měl vzít fofrem kramle. A probouzet se začínají i další...

godzilla 2 zdroj: tisková zpráva

Minulá Godzilla diváky trošku rozhodila. Režisér Gareth Edwards přišel s docela nečekaným přístupem a pojal ji víc jako horor. Sázel na beznaděj lidstva, jemuž pomalu dochází, že v tomhle boji jsou všichni za mravence a nejsou schopni nejen ho rozhodnout, ale ani do něj zasáhnout. Destrukce tu samozřejmě byla, ovšem celkově film s monstry pracoval trošku jinak a trošku ambiciózněji. Dvojka na to však jde malinko odlišným způsobem. Michael Dougherty dostal 200 milionů dolarů a jednoduché zadání – má se to pořádně řezat.

Godzilla II: Král monster nám tak trochu „zbéčkovatěla“ a prim tu hrají souboje gigantických zrůd. Krom Godzilly a King Ghidoraha dorazí i obří můra Mothra nebo Rhodan, který připomíná pravěkého pterodaktyla. Takže možností, aby spolu ti čtyři změřili síly nebo alespoň ničili za pochodu města, tu není úplně málo. A když na to dojde, kouká se na to skvěle. Obří rozpočet je na plátně vidět, všechny zrůdy jsou vyloženě krásné a destrukce maximální. Tvůrci navíc dost efektně střídají záběry, v nichž vidíme oba protivníky v celé jejich kráse a monstróznosti, se scénami s lidskými hrdiny, kteří pobíhají na zemi a z jejich perspektivy vidíme, jak obrovští tihle titáni jsou.

godzilla 3 zdroj: tisková zpráva

Ale ne všechno se povedlo. Nebo jinak. Nic dalšího už se nepovedlo. Godzilla II: Král monster vypadá skvěle a bitky příšer jsou hodně dobré. Potíž ovšem tkví v tom, že většinu času musíme strávit s lidskými hrdiny, kterých je strašně moc a bez legrace mezi nimi není jediný, který by byl zajímavý a na kom by vám záleželo. Polovina postav tu vůbec nemusí být a neudělá vůbec nic, čím by posunula děj nebo ovlivnila dění.

Kyle Chandler v hlavní roli navíc nemá ani špetku charismatu a on i všichni ostatní se berou neskutečně vážně. A to u filmu založeném na tom, že se rve velký ještěr s ještě větším drakem není úplně dobrý přístup. Ve výsledku všechny scény bez Godzilly a dalších velikánů nudí a až otravují, protože jsou hloupé, bez emocí a vlastně i strašlivě otravné. A zabírají většinu stopáže!

Opravdu nejsem schopný odpustit filmu fakt, že nějakých sto minut ze 132 minut dlouhé stopáže jsem jen znuděně koukal na plátno a čekal, až ti anonymní lidští hrdinové doblábolí a začne se něco dít. Nudil jsem se. Nudil jsem se strašně moc. Godzilla má být všechno, jen ne nudná. A když si to všechno sečtu, tak mi z toho vychází, že tahle nakonec nudná je, protože není moc o Godzille a ostatních monstrech, ale o lidech, kteří jsou zajímaví a zábavní asi jako čištění uší. A je mi z toho docela smutno.

Hodnocení: 2/5

ČLÁNKY O FILMU

Godzilla změří síly s tuhými protivníky, ale těmhle borcům z minulosti se tentokrát vyhne

27. 5. 2019 | Téma | Matěj Svoboda

Obří monstrum potřebuje obří protivníky. Které potvory s godzillí historie bychom rádi ještě někdy v kině viděli?
Epický finální trailer připomíná květnovou premiéru nové Godzilly

25. 4. 2019 | Trailery | Adam Homola

Godzilla II Král monster je už skoro tady a bude doufat, že za měsíc už na Avengers: Endgame nikdo chodit nebude. Nový film s obřími monstry má totiž premiéru 30. května, což by mělo být pro Marvel dost času.
Dva spoty na blížící se Godzillu rozjíždí velkolepý střet monster

29. 3. 2019 | Trailery | Adam Homola

Legendární Godzilla se blíží a bere s sebou další monstra. Respektive proti nim bude bojovat, protože je to právě Godzilla, která bude jedinou nadějí lidstva.