Australanka patřící k nejuznávanějším a nejlépe placeným herečkám dneška. Australanka, která se v průběhu devadesátých let vypracovala z opovrhované hvězdičky na jednu z nejuznávanějších a nejlépe placených hereček současnosti
Australanka, která se v průběhu devadesátých let vypracovala z opovrhované hvězdičky na jednu z nejuznávanějších a nejlépe placených hereček současnosti. Své postavení stvrdila ziskem Zlatého glóbu a Oscara za snímek Hodiny.
Rodačka z havajského Honolulu prožila rané dětství ve Washingtonu. Ale své první umělecké lásce, baletu, a později i herectví se začala věnovat až ve vlasti svých rodičů, v Austrálii. Už v deseti letech měla za sebou zkušenosti z divadelní scény, v šestnácti pak zazářila ve snímku Vánoce v divočině a v roce 1983 získala svou první hlavní roli v kriminálním dramatu BMX Bandits. Největší úspěchy ve svých australských počátcích však Nicole zaznamenala v roli mladé demonstrantky v televizní minisérii Vietnam. Její výkon byl oceněn Australským filmovým institutem. Thriller Úplné bezvětří (1988) o manželském páru, který je během výletu na moři terorizován psychopatem, otevřel dveře do Hollywoodu nejen Kidmanové, ale i herci Samu Neillovi a režisérovi Phillipu Noycemu. Svého hollywoodského debutu z roku 1990 pak dokázala Kidmanová využít beze zbytku. Drama Tonyho Scotta Bouřlivé dny u kritiků ani u diváků příliš velký ohlas nemělo, ale účinkování po boku Toma Cruise již nejedné herečce pomohlo ke slávě. Pracovní setkání přešlo plynule v romantický vztah a manželství. Vydrželo jedenáct let a dlužno poznamenat, že po celou dobu jeho trvání zůstávala Nicole v Tomově stínu.

S manželem Kidmanová dva roky po svatbě hrála znovu, historické drama Rona Howarda o dobývání Ameriky
Navždy a daleko tentokrát komerční úspěch mělo. Na Kidmanovou však čekali větší herecké příležitosti. Za roli po boku
Dustina Hoffmana a
Bruce Willise v gangsterce
Billy Bathgate byla nominována na Zlatý glóbus. Další příležitost přišla s thrillerem
V moci posedlosti, kde dokázala přechytračit jak Billa Pullmana tak
Aleka Baldwina. V druhé polovině devadesátých let věnovala Nicole svou pozornost projektům komerčním i uměleckým. Ty první zastupuje v její filmografii role psycholožky Chase Meridianové, odbornice na rozdvojené osobnosti, nacházející zalíbení v milionáři Wayneovi, alter egu Batmana ve filmu
Batman navždy. V akčním snímku
Peacemaker musela společně
Georgem Clooneym zabránit teroristickému útoku. V čarodějnické komedii
Magická posedlost o rodině, kde ženy členky mají netradiční schopnosti, si Kidmanová si zahrála sestru
Sandry Bullockové. Kritiky Nicole více zaujala v černé komedii
Zemřít pro. Za roli ženy, toužící po kariéře televizní hvězdy a ochotné pro splnění svého snu učinit vše, dokonce získala svůj první Zlatý glóbus. V dobovém dramatu
Portrét ženy, jež je adaptací románu Henryho Jamese, představovala Nicole volnomyšlenkářskou Američanku, cestující po Evropě. Režírovala ji její dlouholetá kamarádka Jane Campionová.

Hlavní zlom v kariéře Kidmanové nastává po jejích londýnských pracovních zkušenostech. Několik let natáčela po boku manžela
Toma Cruise mysteriózní erotický thriller
Eyes Wide Shut, poslední film Stanleyho Kubricka. Dále účinkovala ve hře Davida Harea
The Blue Room, režírované Samem Mendesem, na které kritici chválou rozhodně nešetřili. Nedlouho poté Nicole zasáhla Cruiseova žádost o rozvod. Paradoxem zůstává, že ačkoli Kidmanová neprožívala šťastné osobní období, zahájila své nejlepší profesní roky. Sérii komerčních i uměleckých úspěchů odstartoval muzikál
Moulin Rouge. Nicole byla za svou kurtizánu Satine, zamilovanou do naivního Christiana v podání
Ewana McGregora, oceněna Zlatým glóbem a nominací na Oscara. Obdobný komerční úspěch měl i duchařský thriller Alejandra Amenábara
Ti druzí, za který byla Kidmanová "pouze" nominována na Zlatý glóbus. Sérii ocenění pak Nicole završila ziskem Oscara i Zlatého glóbu za roli americké literátky Virginie Woolfové v Daldryho adaptaci románu Michaela Cunninghama
Hodiny. Nicole nyní vyhledávají i ti nejuznávanější filmoví tvůrci. Režisér
Lars von Trier ji obsadil do svého psychologického dramatu
Dogville (2003), Anthony Minghella jí svěřil hlavní ženskou úlohu v romantickém dramatu
Návrat do Cold Mountain (2003).
Ke svým kořenům se Nicole Kidmanová přihlásila v romantickém velkofilmu
Austrálie (2008) - paradoxně však ztělesňuje bohatou anglickou šlechtičnu, jež přijíždí na vzdálenou farmu svého zesnulého manžela.