Herečka britského původu, kterou pro hollywoodská studia objevil svérázný filmař David Lynch. Po jeho snímku Mulholland Drive začala Wattsová účinkovat nejen v hlavních úlohách velkých produkcí (zmiňme například horor Kruh či romanci Rozvod po francouzsku), ale také v prestižních nezávislých projektech. Za jeden z nich, drama 21 gramů, byla v roce 2003 nominována na Oscara.
Naomi Wattsová (narozena 28. září 1968 v anglickém Shorehamu) je dcerou Petera Wattse, který pracoval jako zvukař legendární rockové skupiny Pink Floyd. Již v roce 1974 však Watts zemřel a zbytek rodiny se po letech cestování po Británii přestěhoval do daleké Austrálie. Zde se také Naomi Wattsová poprvé seznámila s prostředím filmu. Nejprve již jako patnáctiletá začala natáčet televizní reklamy (při jednom z natáčení setkala s další začínající herečkou Nicole Kidmanovou a bylo z toho kamarádství na celý život). Díky atraktivnímu vzhledu získala v roce 1986 také první roli u filmu, konkrétně v dobové romanci For Love Alone (1986). Již v dalším snímku, dramatu Flirtování (1991) si zahrála nejen s Kidmanovou, ale také s Thandie Newtonovou. Romantický příběh první lásky mezi černoškou a bělochem se stal až nečekaně velkým hitem doma i v zámoří, Wattsové však přinesl pouze úlohu v záporně přijatém dobovém dramatu Širé Sargasové moře (1993). To již ale měla Naomi za sebou i první účasti na televizních produkcích. Příkladem může být minisérie Brides of Christ (1991) s Russellem Crowem a soap-opera Domov v zálivu (1991). Nejvýraznější příležitost v Austrálii jí ale poskytl režisér Georgie Miller v soudním dramatu Gross Misconduct (1993), kde se objevila jako mladá studentka, která ze znásilnění obviní svého profesora (Jimmy Smits).
První šanci v Hollywoodu Wattsová získala již v roce 1993 v retrokomedii s Johnem Goodmanem Matiné (1993), která připomněla vrchol popularity laciných hororů padesátých a šedesátých let. Ani tento snímek, ani řada následujících titulů však Wattsové na cestě směrem k vrcholu příliš nepomohli. Objevila se nejen v historickém dramatu Nebezpečná krása (1998), ale i takové „skvosty“, jako byla komedie podle anarchistického comicsu Pancéřová holka (1995) či horor Kukuřičné děti IV (1996). Namísto obdobných titulů se tak Wattsová ve druhé polovině devadesátých let stále častěji objevovala na televizní obrazovce. Získala nejen hlavní ženskou roli v hororové sérii Sleepwalkers (1997), ale i ve snímku Hon na vraha (1999), kritiky opěvované rekonstrukci zločinu, do kterého se zapletl mírový aktivista Ira Einhorn. Televizní příležitosti vyvrcholily nabídkou na seriál Mulholland Drive, jehož autorem byl David Lynch. Typicky „lynchovský“ příběh plný nečekaných zvratů a postav skrývajících svou temnou minulost se však v televizi ABC nesetkal s zastáním a byl vzápětí po natočení pilotního filmu zrušen. Režisér Lynch však získal snímek v upravené verzi přihlásil na festival v Cannes. Nečekaný hit, oblíbený především mezi mladým intelektuálním publikem, byl na světě a s ním i dva nové herecké objevy: černovlásku Lauru Harringovou a blondýnku Naomi Wattsovou.
Novopečená hollywoodská hvězda Naomi Wattsová hned vzápětí svou slávu zúročila v hororu Kruh (2002) o novinářce pronásledované nebezpečím přicházejícím z „vraždící“ videokazety. Stylový snímek si získal mnoho fanoušků a definitivně prosadil Wattsovou mezi přední holywoodské krásky s nezpochybnitelným hereckým talentem. Nezanevřela však ani na australské produkce, když v roce 2003 účinkovala v tamním velkofilmu Ned Kelly o osudu legendárního desperáta. Ani ona, ani ostatní protagonisté Heath Ledger, Orlando Bloom a Geoffrey Rush však snímek před propadnutím nezachránili. Filmové partnerství Wattsové s Heathem Ledgerem však nakonec načas přešlo v partnerství životní.
Ani komedie Jamese Ivoryho Rozvod po francouzsku (2003) s Wattsovou a Kate Hudsonovou v hlavních úlohách nepřinesl očekávané ovace filmového publika, vše si však Wattsová vynahradila nezávislými snímky v čele s dramatem režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárrita 21 gramů (2003), který patřil k nejpříjemnějším filmovým překvapením roku. Snímek, jehož děj svedl dohromady umírajícího matematika (Sean Penn), bývalého trestance napravujícího své dřívější viny (Benicio Del Toro) a ženu v domácnosti (Wattsová), kterou tvrdě zasáhne rodinná tragédie, navíc přinesl Wattsové první oscarovou nominaci. K dalším výrazným nezávislým snímkům patřilo drama podle skutečné události Zabiji Nixona (2004) o plánovaném atentátu na amerického prezidenta či komedie Ellie Parker (2005) o mladé herečce přijíždějící co Los Angeles.
Po svérázné detektivní komedii I Heart Huckabees (2005) s Judem Lawem a Dustinem Hoffmanem si pracovitá Naomi zopakovala roli novinářky pronásledované tajemným přízrakem v hororu Kruh 2, zahrála si v thrilleru s prvky nadpřirozena Hranice života (2005) a objevila se v hlavní roli herečky Ann Darrowové v nové verzi King Konga (2005), režírované Peterem Jacksonem. Přiřadila se tak k Fan Frayové a Jessice Langeové, které se blonďatou krásku, do níž se zakouká gigantický lidoop, zahrály již dříve. Po mladičké naivce pak ztělesňuje mladičkou potvoru, když se v historické romanci Barevný závoj (2006) představuje jako znuděná novomanželka Kitty. Ve filmografii Wattsové však převládají ženy vstřícné a aktivní - právě takovou je i zdravotní sestřička Anna v dramatu Východní přísliby (2007). Svou příchylnost k nezávislým porjektům potvrdila i v thrilleru Funny Games USA (2008), v němž se coby obyčejná hospodyňka setkává v nerovném souboji s nesmyslnými násilníky (Michael Pitt, Brady Corbet).