Všichni fanouškové Shreka, zlobra filmového studia Dreamworks, si vzpomínají na Kocoura v botách, který svýma velkýma smutnýma očima a podmanivým hlasem španělského herce Antonia Banderase roztavil i ta nejtvrdší srdce.
Šéf studia DreamWorks Jeffrey Katzenberg si ryšavého kocoura ve Shrekovi 2 (představen na festivalu v Cannes v roce 2004) tak oblíbil, že se rozhodl věnovat mu celý film.
Dílo je hotovo a Kocour v botách se objeví na plátnech kin v Severní Americe v pátek, poté 30. listopadu ve Francii a 7. prosince v Belgii.
"Když jsem přijel do této země, neuměl jsem anglicky," řekl ironicky Antonio Banderas při prezentaci filmu v Los Angeles. "A to, že mě zavolali, aby použili můj hlas (ve filmu), je skutečně paradoxní," řekl.
Kocour v botách věrný konceptu, který proslavil Shreka, přebírá několik příběhů a vesele je rozmetá. Z Kocoura v botách Charlese Perraulta, který se vyprávěl dětem, nezbylo nic.
Tady je kocour sirotkem, který je vychováván vedle "Humpty Dumpty", dítěte ve formě vejce (hrdina anglické říkanky). S ním se vydá hledat obří fazolku, která je dopraví ke slepici snášející zlaté vejce. Cestou se spojí s kočkou Kitty Pattes s modrýma očima, která je stejně protřelá jako on (v původní verzi ji mluví mexická herečka Salma Hayeková).
Film, který chce zachovat původní šťavnatost Kocoura v botách ze Shreka a jemuž scénáristé dali silný latinskoamerický akcent, se plně hlásí k hispánské estetice, čemuž odpovídají dekorace, hudba i osoby.
"Kdy jsem před 21 lety přijel do USA, řekli mi: "Připrav se že budeš hrát vždy lumpa. Za dvacet let se ale věci hodně změnily," řekl herec.
"Je to odraz toho, co se děje v této zemi. Hispánci přijeli do USA, aby unikli velmi těžké politické a sociální situaci ve své zemi. Pracovali tvrdě, aby jejich děti mohly na univerzitu. A jejich děti jsou dnes lékaři, architekty, advokáty a bankéři. A Hollywood je odrazem toho všeho," řekl.
Jako Hispánec pociťuje Banderas velkou hrdost. "Je to v zájmu rozmanitosti. Protože na tento film se budou dívat děti, které takto věci neposuzují (etnickou příslušnost)," řekl." Půjdou se podívat na film, v němž uslyší velmi silný akcent, a to je všechno."
Hollywoodský průmysl, který zapojuje do svých filmů Latinoameričany téměř systematicky, ví, za co vděčí hispánskému obyvatelstvu (v USA jich žije kolem 50 milionů). Podle studie Americké filmové asociace (MPAA) z roku 2010 chodí Latinoameričané do kina častěji než jakákoli jiná etnická skupina: do kina jdou téměř sedmkrát ročně, zatímco zbytek obyvatelstva v průměru čtyřikrát.