Ve filmu nehraje Johnny Depp a dokonce ani nenabízí groteskní vizuální nádech. Jedinou opravdu divnou věcí je příběh. Proč se proboha někdo rozhodl natočit film o tom, jak někdo maloval obrazy a říkal, že je nemaloval, ale nakonec chtěl pravý opak?
Chápu, proč si téma vybral Tim Burton. Obrázky oné paní mají všechny takové vypoulené oči, což je v mnoha jeho filmech charakteristický rys. Jediným opravdu pochopitelným důvodem, proč se na film má smysl podívat, je obsazení Christopha Waltze do role manžela Waltera Keana. Jeho protějšek pak hraje výborná Amy Adams. Ti dva fungují báječně, jejich dialogy mají šmrnc a celé to připomíná vydařenou televizní inscenaci.
Samotná zápletka je však tak strašlivě nudná, že mi celou dobu v horním rohu plátna chybělo logo nějaké americké stanice jako třeba Hallmark. Teď to však myslím hodně ironicky, protože produkce Hallmarku zápletku tohoto filmu výrazně převyšuje. Je mi úplně jedno, že je to podle skutečného života té paní. Pravdou totiž je, že zápletka o jednom manželském páru, který si na začátku podfuku nedokázal ujasnit, jak v tom podvodu budou pokračovat, je úplně zbytečnou.
zdroj: YouTube.com
On obrazy prodává, protože si oba myslí, že to pod jejím jménem neprodají. Pak se situace otočí a ona pochopí, že slavný je její muž a ne ona. Takže chce také být slavná. On to odmítne uznat. Manželství je na nic, ale nakonec jdou k soudu, kde musí oba namalovat obrázek, na kterém jsou vypouklé oči. Hádejte, kdo jej nakonec namaloval?
Burton nenechá kupodivu žádné tajemství. Bizarní na celém příběhu vlastně je, že jej vůbec někdo považoval za zfilmovatelný. Chemie mezi hlavními protagonisty funguje a to je asi jediný důvod, proč do filmu jít. Amy Adams už není jen hezkým obličejem v komediích, ale skutečně vyzrálou herečkou.
Na zápletce asi nejvíc vadí schéma typického špatného vztahu. Ona se zamiluje, skočí mu na ty jeho řečičky, aby nakonec on ji terorizoval. Upřímně jsem nepochopil, proč za celou tu dobu malířka prostě neodešla? Další věc, kterou mne neskutečně iritovala, bylo vykreslení té ženské jako oběti. Příliš mnoho momentů film k přemýšlení nenabídne. Jediná neustále se opakující otázka byla, proč sakra tedy neodešla? Aha, ale to už jsem vlastně napsal.
Hodnocení: 50 %