Walter Mitty a jeho tajný život - recenze

23. 12. 2013 - 12:30 | Recenze | Karel Drda

Walter Mitty a jeho tajný život - recenze zdroj: tisková zpráva

Přiznám se, že na snímek Walter Mitty a jeho tajný život jsem se těšil od konce léta. Těšil jsem se a říkal si, že to bude přesně ten film, na který si odběhnu sám do kina z předvánočního běhání za dárky. Učinil jsem tak a po dlouhé době odcházel z kina příjemně naladěn a potěšen tím, že Ben Stiller dozrál ve velmi dobrého režiséra.

Stiller se stává filmařem ve vrcholné formě. Tentokrát zcela opustil svoje rozverné komedie držící si styl frat packu a natočil roztomilou podívanou, v níž oslavuje lidskost takovým způsobem, že jeho Walter Mitty prostě nemohl dorazit do kiny jindy, než v době Vánoc. Sem tato rodinná dobrodružná komedie patří. Někdo napsal, že je to film hlavně pro hipstery, což nechci nijak komentovat. Ale tím, že jde o rodinný film, mohou na něj dorazit i pitomci, takže se to nevylučuje. Příběhem Waltera Mittyho, kterého si zahrál sám Ben Stiller, vstupuje režisérsky do období méně rozjuchaných děl, v nichž však dokáže zachovávat jádro svého tolik svérázného humoru.

Tajný a také nudný život

Zde jsou to představy usedlého chlápka, který dokáže o skutečných činech pouze snít, nikoliv je sám vykonat. Střet těchto snů s holou realitou je vtipným otevřením velmi pěkného příběhu o chlápkovi, který se dokázal znovu postavit a báječně oslavit svůj nudný život. Mitty pracuje v časopisu Life jako šéf foto oddělení a jeho práce je značně nudná. Ve svých představách se druží kolegyni Cheryl (Kristen Wiig), ve skutečnosti však bojuje se svým šéfem. Hozenou rukavicí, která mu může zachránit práci, je nalezení negativu fotografie, který má u sebe slavný fotograf O´Connell (Sean Penn). Nalezení této žurnalistické hvězdy však není jednoduchý úkol. Chlapík cestuje po světě a Walter Mitty se vydává za ním. Nás v rolích diváků čeká jedno velké dobrodružství, parádní dialogy a dobře napsaný scénář. A především se můžeme těšit na výborný herecký výkon Bena Stillera, který nám tak nějak začal dospívat. Ač je Walter Mitty a jeho tajný život více komedií, najde se zde spousta okamžiků k příjemnému snění i zamyšlení.

Dobrodružství je krásné

Stiller vsadil na obyčejnost. Nenabízí nám vůbec nic nového. Jen tu máme jednoho ubohého kancelářského zoufalce, který by chtěl lásku, ale nemá odvahu se projevit. Nechybí zde ani dokonalé slizký šéf v podání Adama Scotta (mimochodem, on tyto typy zvládá bravurně), nějaké ty záběru napříč zeměkoulí. Vrcholné číslo si Stiller drží až na závěr, kdy nám nabídne na několik minut i Seana Penna. Ten je ošlehaný, moudrý a určitě i dobře fotí. Tak moc mu tu postavu věříte. Chcete do kina na nějaká příjemný film, který ve vás zanechá malou stopu, pobaví vás a nebude nudit? Pak je novinka Bena Stillera jasnou volbou. Dobrodružství v podání tohoto herce je prostě krásné.