Tři mušketýři byli převedeni do němých filmů, sovětské muzikálové agitky, asijské kung-fu adaptace a mnoha animovaných snímků (od Toma a Jerryho po Barbie verzi), seriálů a pokračování s alternativními konci. Pokud bereme v potaz pouze filmy, které mají tři mušketýry přímo v názvu, pak Tři mušketýři ve 3D jsou v pořadí asi na dvacátém pátém místě v soutěži o největší počet filmových zpracování.
Pilotní píseň k filmu When We Were Young má na svědomí britská skupina Take That.
„Tři mušketýři mě vždy přitahovali, je to vskutku klasický příběh,“ říká o počátcích své touhy mušketýry zfilmovat režisér Paul W. S. Anderson. „Knihu jsem četl ve škole, vyrostl jsem na filmovém zpracování od Richarda Lestera. Tři mušketýři jsou přesně typ filmu, který jsem chtěl vždycky natočit. Je to má vášeň, která trvá už hodně dlouho. Jde o klasický příběh hrdinství, lásky a přátelství. Odehrává se sice ve Francii, ale vypráví univerzální lidský příběh – příběh o člověku, kterým je D’Artagnan. Mladý muž, který vyroste na vesnici a sní o tom, že odejde do města a někam to dotáhne.“
Přestože byl film natáčen v Německu, jeho tvůrci si dali maximálně záležet na hodnověrném vystižení prostředí Francie sedmnáctého století. „Vím, že to možná zní zvláštně od filmaře, který svůj film natáčí v Německu, ale architektura ve filmu je opravdová francouzská architektura té doby. Díky vizuálním efektům jsme byli schopni oživit celé části Paříže, které takto ve filmu ještě nikdo neviděl. Katedrálu Notre-Dame tak, jak v té době vypadala. Louvre z té doby. Ty úžasné mosty s domky a obchody, které se klenuly přes Seinu a spoustu dalších věcí, které v žádném filmu o Třech mušketýrech nikdy předtím nebyly“, doplňuje Anderson.
„D’Artagnan je symbolický, mladý a morální charakter, který dokáže tři mušketýry znovu stmelit. Na začátku filmu, když opouští svou rodnou ves, je nafoukaný a naivní děcko. Poprvé dostane za vyučenou až při setkání s tvrdou realitou života ve velkém městě,“ říká o titulní postavě její představitel Logan Lerman. A dodává: „Když se střetne s třemi mušketýry, je jimi okamžitě znechucený. Očekává velkolepé hrdiny, ale ve skutečnosti potká jen tři ochmely bez životního poslání. D’Artagnan změní jejich život – získá si jejich respekt a pomůže je postavit zpět na nohy.“
Režisér Paul W. S. Anderson o Orlandu Bloomovi: „Když jsem se o Třech mušketýrech bavil s producentem Jeremym, říkal jsem mu ‚musíme tam dostat Orlando Blooma‘. To bylo jasné, ještě před jakýmkoliv dalším castingem. Jen jsme si nebyli moc jistí, jakou by měl hrát roli. Protože dát mu roli mušketýra by znamenalo postavit ho do podobné pozice, v jaké už byl v Pirátech z Karibiku. Něco, co už dělal, a co by podle mého názoru už nechtěl znovu dělat. A pak mě jednoho dne napadlo ho obsadit jako vévodu z Buckinghamu, jednoho z těch zlých a úkladných ve filmu. Šli jsme s Orlandem v Londýně na čaj a ten nápad se mu moc zamlouval, protože to bylo něco, co chtěl už dlouhou dobu – hrát zápornou postavu, distancovat se od dobrých charakterů, jaké představoval v Pirátech nebo v Pánu prstenů. A konečně ukázat svojí temnou stránku. A jak se toho chopil, panečku!“
Záporné postavy milady de Winter se s grácií chopila Milla Jovovich: „Na postavu milady de Winter jsem vždy pohlížela jako na jednu z nejmodernějších žen v literatuře. Je svobodná, chytrá a schopná se ladně pohybovat napříč různými společnostmi. Vyžaduje to velmi silnou ženskou osobnost, aby se byla schopná tak dobře orientovat v mužském světě – a zejména v sedmnáctém století, kdy mohla být žena poslána do kláštera nebo blázince, pokud si dovolila vystoupit proti svému manželovi. Být ženou natolik chytrou, že dokáže těmito muži takto manipulovat, je záležitost sama o sobě hodná respektu.“