Historik umění Simon (James McAvoy) pracuje v aukční síni, spolčí se se zločineckým gangem a dohromady ukradnou Goyův obraz v ceně milionů dolarů. Po ráně do hlavy, kterou během loupeže utrží, však zjistí, že si nevzpomíná, kam dílo ukryl. Když k nalezení odpovědi nepomůžou výhrůžky ani mučení, rozhodne se vůdce gangu (Vincent Cassel) k netradičnímu řešení. Najme hypnoterapeutku (Rosario Dawsonová), která se ponoří do nejtemnějších koutů Simonova podvědomí. Čím hlouběji je v jeho narušené mysli, tím více je v sázce - hranice mezi touhou, skutečností a hypnotickou sugescí se totiž smazávají a mizí.
Snímek, který vznikl ve francouzsko-britské koprodukci, sleduje extrémy v lidském chování. Postavy zde představují extrém touhy, násilného chování, pudu sebezáchovy a chamtivosti. "Chtěl jsem aktualizovat myšlenku filmu Noir, ale neměl jsem v plánu natočit film plný odkazů, chtěl jsem ho zasadit do moderního kontextu," uvedl Boyle v distribučních materiálech.
Žádná z postav se nemá podle něj o co opřít. "Nejsou tu žádné systémy, žádné podpůrné struktury, všichni jsou v tom sami. Proto je také tenhle typ filmů vždy spojený se zločinem, jeho hrdinové jednají na vlastní pěst a mimo zákon," dodal režisér.
Scénář byl hotov v létě 2011, herci byli vybráni a finance zajištěny, ovšem Boyle se už zavázal, že bude rok nato režírovat náročný zahajovací ceremoniál LOH v Londýně. Přesto začal natáčet v září 2011 ve studiích Three Mills Studios a na různých místech v Londýně. Tvůrci si pohráli s vnímáním diváka, řadu záběrů natáčeli přes sklo nebo ohnuté plexisklo.
Pro hudbu Boyle oslovil člena skupiny Underworld Ricka Smithe, s nímž už spolupracoval na Pláži a na své divadelní produkci Frankensteina, nominované na cenu Olivier. Fanoušci ho charakterizují jako překombinovaný, nepředvídatelný a upozorňují, že režisér se nebojí ukázat krev či nahotu. Píší i to, že má tempo nadopovaného cyklisty na Tour de France.