Saw: Hra o přežití (2004)
Pomineme-li prakticky neznámý snímek Stygian, hned svým prvním celovečerním debutem stihl Wan vytvořit úspěšnou hororovou značku o trýzniteli Jigsawovi, který mučí různé skupinky lidí (další díly netočil). Inteligentní horor přitom měl předehru v solidním krátkometrážním snímku stejného jména z roku 2003, který Wan natočil jako „pilotní“ prezentaci pro filmová studia.
V Saw se přitom mixuje staré i nové fungování hororu – nejde o duchařinu jako V zajetí démonů, ale ani o tehdy populární japonský žánr „posedlé technologie“. Podobný kočkopsí přístup Wan úspěšně aplikoval i na další filmy.
Rozsudek smrti (2007)
O tři roky později se Wan zkusil sáhnout po něčem trochu jiném. Jeho revenge story Kevina Bacona, který bere zákon do vlastních rukou, opět není námětem, který bychom ještě neviděli.
Snímek si však navzdory výjimečnosti ve Wanově tvorbě zasloužil pozitivní hodnocení a nálepku „tak trochu jiného“ příběhu o pomstě, vymykající se všemožným filmům se Stevenem Seagalem.
Insidious (2010)
S Indisious se Wan vrátil do sféry nabušených děsobijáků, dle své předešlé metodologie je ovšem opět okořenil trochou žánrové dekonstrukce. Indisious je tak umně natočenou jednohubkou, která v počátku sice působí jako stokrát viděná látka, v polovině snímku se však překotí do čehosi bližšího seriózně pojatým Krotitelům duchů – a profituje z toho, že Wan má hororový žánr naprosto v malíčku.
Směšně levný snímek byl obrovským hitem, navíc svým závěrečným zvratem předznamenal nynější pokračování. Našim kinům se však přesto vyhnul – nic vám však nebrání si před premiérou dvojky jedničku nakoukat jinými způsoby.
V zajetí démonů (2013)
Letos zasáhl Wan hned dvakrát, poprvé snímkem V zajetí démonů, jenž připomínal kondenzát toho nejlepšího na duchařských hororech za poslední padesát let.
Film zápletkou inspirovanou skutečnými událostmi umně připomínal starý dobrý Horor v Amityville z roku 1979, zároveň ale přidal něco nového a Wan tak znovu potvrdil, že díky jeho režisérské vizi může postrašit i tím, co dobře známe.