Výpravný dobový snímek odehrávající se v druhé polovině 40. let minulého století vznikl v česko-slovensko-německé koprodukci a stál 80 milionů korun. Dvanáctimilionovým grantem ho podpořil fond kinematografie, stejnou částku získal od fondu Eurimages. Slovenské ministerstvo kultury poskytlo více než dvoumilionový grant, další podpora šla z evropského programu Media. Tvůrci ho nabízejí na festival Berlinale.
Autor námětu Lubomír Drozd přišel s příběhem extravagantního mladého muže, který v době sílícího komunistického režimu prožívá mládí plné vášně a vzpoury. Producenti sice zakoupili práva na autobiografický román Egona Bondyho Prvních deset let, ale scénář se posléze měnil a postavy se odlišily od reálných předobrazů. Film je tak inspirován zápisky z mládí tohoto spisovatele jen velice volně.
Příběh začíná v roce 1947, v době, která ještě přála smyslnosti, extravaganci a humoru. Devatenáctiletý dandy a vtipný provokatér utíká z domova a vydává se na pouť oslavující svobodu a umělecké ideály. Život vychutnává v cigaretovém kouři, lehkém opojení likérem a po boku krásné ženy. V době dramatických politických změn se milenci vyhýbají práci, živí se drobnými krádežemi a plánují útěk do Paříže. Střet s mocí přichází nečekaně - komunistický režim ukáže svou represivní tvář.
Podle Mašína nebylo jeho životní ambicí natočit celovečerní film. V určitém momentě však cítil potřebu udělat něco hlubšího. Natáčel v téměř 50 lokacích a využil 1200 komparsistů, více než devadesáti historických aut, motorek, autobusů a vojenských vozidel. Například na náměstí v Liberci, které představovalo poválečnou Vídeň, se muselo navézt 65 tun suti. Na celý víkend byla o prázdninách kvůli natáčení uzavřena Jindřišská ulice v centru Prahy.
Podle producentky Moniky Kristlové se záměr podařil a věří, že na plátně je to vidět. I dramaturg Kristián Suda ocenil, že ve filmu funguje vše "od límečku u košile až po obrazy na stěně".