Pozdravy ze spermabanky - recenze

30. 11. 2013 - 10:45 | Recenze | Karel Drda

Pozdravy ze spermabanky - recenze zdroj: tisková zpráva

Velmi volný český název příliš neodpovídá onomu Delivery Man, ale na druhou stranu bych klidně přidal na začátek slovo „srdečné“ a bylo by to cajk. Pozdravy ze Spermobanky jsou přesně komedií, která zbaví chmur ze zimy a báječně pobaví. Musí vám však vyhovovat obroušený humor frat packu a budete nadšeni.

Vince Vaughn patří k mým oblíbeným hercům. Kvalita jeho filmů je kolísavá a někdy i hodně pod průměrem, ale stále mi jeho druh humoru baví a užívám si jeho zvláštní styl přehrávání. Pozdravy ze Spermobanky jsou blbé, možná přehnaně vykonstruované, ale zase to funguje. Takže, klidně to dejte. Intelektuálové ať raději dál nečtou. David Wozniak si žije klidným životem čtyřicetiletého solitéra, který se nikam nežene. Nemá děti, nemá manželku, má svůj život. Problémem tohoto filmu není začátek, ani prostředek, ale konec. Wozniak je tak trochu sobecký blb, ü něhož se jednoho dne objeví právník a oznámí mu, že díky chybě ve obance z jeho „dárku“ vzniklo více než 500 dětí. Tak to je přeci fajn způsob, jak si totálně podělat život, nemyslíte? Všichni mu říkají, aby to neřešil, ale on se rozhodne a otevře obálku se jmény.

Pohoda, nic víc

Je to nesmysl, je to tak přehnaně pitomá umělecká licence tvůrců filmu, že to urputně bije do očí. Kdo by tohle prostě udělal? Kdo by měl zájem poznat několik stovek svých dětí? Nikdo, ale David do toho půjde a díky tomu se snímek rozjede do velmi vtipných a místy až pekelných zákrut. Dialogy fungují a především výborně baví. Hlavní osou příběhu samozřejmě není Wozniakovo putování za již dospělými dětmi, ale snaha tvůrců, aby dospěl, zmoudřel a polepšil se. A to je hlavní kámen úrazu. Proč mají tvůrci vždycky tu idiotskou potřebu napravovat svobodomyslné pohodáře a před kamerou z nich dělat naivní trouby, co nakonec skončí v náručí té svojí harpyje. Cesta k polepšení je naštěstí lemována opravdu zdařilými frky, které z filmu dělají jednu z lepších komedií roku a Vince Vaughn si roli tatínka, který se rozhodne stát andělem strážným všech svých dětí, opravdu užívá.

Komedie listopadu

Pozdravy ze spermabanky nejsou originální, odpůrců žánru budou prskat, že jsou laciné a vlastně budou mít pravdu. Jenže to funguje, na nic si to nehraje a Vince Vaughn je zde opravdu přesvědčivým tátou, co se rozhodl polepšit. Nakonec mu vlastně i tu změnu povahy odpustíte a budete za ni rádi. Pozdravy ze spermobanky fungují a to je vlastně nejdůležitější. Že se na ně asi už nikdy znovu nepodíváte? A komu to nyní vadí?