The Gate
Délka: 8 minut
95% lidského genomu je tvořeno neaktivními zbytky z historie lidské evoluce – co se může stát, když se tento nekódující DNA najednou aktivuje, vykresluje krátký leč úderný kraťas z dílny Matta Westrupa.
The Gate sice pochází už z let minulých, byla by však chyba ho opomenout. Krom prvotřídních efektů si na něm totiž smlsnou jak vyznavači hororů, tak i environmentální aktivisté. V příběhu The Gate je totiž spouštěčem mutace nelegální lék šířený internetem. Filmeček tak zároveň mudruje nad současným skutečným stavem neregulovaného trhu s léčivy.
Beyond
Délka: 8 minut
Vpravdě výkladní skříní amatérské sci-fi je kraťas Beyond – vedle dokonale působících lokací, sexy představitelky a zajímavého zasazení se v něm totiž zároveň pere plochá story a horší úroveň efektů i herectví. Futuristický příběh o poslední majitele vzácného genetického daru, schopnosti teleportovat se na jiné planety, sice začne slibně, jednotlivé negativa se však rychle začnou vršit.
Přesto stojí Beyond za osm minut pozornosti. Je to totiž typická ukázka dobrého nápadu, který by sám o sobě snesl i celovečerní nebo seriálové provedení, žel bohu však jeho autoři nedisponují přebytečnými stovkami milionů…
Perished
Délka: 16 minut
Zombie apokalypsa nepatří zrovna mezi téma, kterého by bylo pomálu. Perished k němu však přistupuje s notnou dávkou černého humoru i naturalismu (občas doslova – na nahotu dojde). Příběh přitom vypráví o jediném přeživším muži, který se sám zamknul ve své kůlně. Jak dny ubíhají, a jídlo dochází, řeší hledání vody, potravin, vzpomínání na svou dívku i cestu ven.
Na své si přijdou především milovníci seriálů jako je The Walking Dead. Nechybí stejný feeling ani vypečené zakončení.
Mobius
Délka: 11 minut
Podobně jako The Gate pochází i Mobius ze staršího data, oba kraťasy spolu navíc sdílení motiv sci-fi filmečku, v němž pozoruhodně absentují gigantické výbuchy. Právě na atrakce se totiž kraťasy velmi často zaměřují – a nakonec tak mnohé z nich působí spíše jako upoutávka na videohru...
Mobius je však jiný. Stojí za ním cenami oceněný kameraman a fotograf, prim tak hrají bezchybné záběry na mexickou poušť, kterou utíká náš protagonista jako kameraman, jež zachytil vraždu spáchanou členy drogového kartelu. Při úprku se nevyhne tajemné zdejší "magnetické zóně", o níž kolují kdejaké pověry. A nakonec vše skončí cestováním časem.
Proximity
Délka: 11 minut
Za pár týdnů od svého uveřejnění získala drsňárna Proximity od veterána krátkých filmů Ryana Connollyho na YouTube skoro 200 tisíc diváků. A zaslouženě – na první pohled sice vypráví provařené téma lovu lidí, navíc podpořené rovněž několikrát viděným výbušným zařízením, které dvojici uprchlíků rozcupuje, pokud se od sebe příliš vzdálí…
Na druhou stranu je však bezchybně natočeným dílkem, u něhož dokonale funguje choreografie, herecké výkony a především napětí. Ve stylu klasické Hitchcockovy poučky o bombě pod stolem je zde nervydrásající i pouhé dynamicky natočené utíkání lesem, a vlastně tak ani nevadí, že Proximity platí za nejméně sci-fi kraťas dnešního výběru.