Už Toy Story 2 mělo náročnější genezi vzniku - původně se mělo jednat o pouhý hodinový film mířící rovnou do videopůjčoven, při natáčení pozdější prodloužené verze byla navíc první verze práce ztracena - třetí díl série měl však původně mít dočista jinou zápletku. Pixar si původně představoval, že opět dojde na odloučení hlavních hrdinů, tentokrát skrze celosvětové stažení linie Buzze Rakeťáka kvůli nějaké vadě. Andyho máma tak měla Buzze odeslat na Taiwan, zatímco zbytek hraček plánoval, jak ho zachrání.
Práce na této verzi se rozběhly v roce 2005. V roce 2006 ale studio Disney koupilo Pixar a vizi na třetí díl kompletně zrušilo. Namísto ní začaly práce na zcela novém příběhu, u něhož se po premiéře v roce 2010 vyklubala i oscarová nominace za nejlepší film!
A Tin Toy Christmas
V historii Pixaru byl Tin Toy z roku 1988 dozajista přelomovým dílem. Na počátku historie v 80. letech se totiž společnosti živila produkcí animačního hardwaru, nikoliv samotnou výrobou animovaných filmů. Snílci uvnitř Pixaru však už tehdy měli vizi na praktickou ukázku toho, co počítače už zvládnou - značná část členů společnosti ostatně pocházela z trikových a animátorských vod. Během finančních potíží si však na produkci vydupaného krátkého pětiminutového animáku Tin Toy museli půjčit u Steva Jobse - původně byl ostatně kraťas navržen jenom jako reklama na hlavní produkt Pixaru…
Výsledný Tin Toy z roku 1988 vše změnil a právem má své místo v historii digitální animace. Po jeho úspěchu však Pixar zvažoval i navazující televizní speciál, prodlouženou verzi o tom, jak se Tin Toy, hračka ze 40. let, probudí v moderním nákupním centru během vánočních svátků. Zde měl najít mimo jiné břichomluvcovu figurínu. Produkce byla spouštěna a zastavována, Pixar totiž v jednom kuse na renderování a animování neměl peníze.
Tou dobou však aktivity studia už zaujaly producenty z Disney, kteří si Pixar najali na tvorbu celovečeráku určeného pro kina. Celá zápletka byla přepracována pro běžného diváka - z hracího cínového panáčka se nakonec stal Buzz Rakeťák a z figuríny kovboj Woody, a celý koncept tak nakonec sloužil jako embryonální fáze Toy Story: Příběhu hráček z roku 1995.
George and A.J.
Kraťas George and A.J. měl navazovat na snímek Vzhůru do oblak z roku 2009 skrze rozkreslení dalších osudů dvojice titulních zaměstnanců domova duchodců z úvodní vznášecí scény. George and A.J. sice zpočátku působí notně jako vystřižený scéna z filmu, další minuty ale odhalí oba pracanty traumatizované předešlým vznesením domku.
Pixar sice nakonec George and A.J. uvedl jako krátký film, jak však můžete sami posoudit, jeho nynější vzhled má k pověstnému puntičkářství studia hodně daleko. Namísto propracované 3D animace působí spíše dojmem narychlo pospojovaných skic.
zdroj: Archiv
Newt
Naproti tomu Newt byl původně na rok 2011 naplánovat přímo jako celovečerák. Story přinášela nečekaný náhled na biblické motivy Adama a Evy - měly se v ní v laboratoři setkat dva poslední exempláře mloků, samozřejmě opačného pohlaví, ve snaze zachránit jejich vymírající druh. Mluvící zvířátka se ovšem vzájemně zcela nesnášela. Newt tak měl být něčím mezi Hledá se Nemo a romantickou komedií.
Nakonec byl však Newt nejprve o rok odložen a poté bez širšího vysvětlení zrušen. Jeho místo v produkci nahradila Rebelka (2012). Lidé z Pixaru původně nechtěli zaseknutí Newt komentovat, loni v březnu se však k filmu konečně vyjádřil Ed Catmulli. Podle něj byl Newt sice originálním nápadem, ve finále však prostě jednoduše nefungoval. Svůj podíl na zrušení mohlo mít i vydání animáku Rio v roce 2011, který má velmi podobnou zápletku.
Něco dobrého z práce na filmu ale přesto vzešlo. Pixar produkci Newt svěřil Petu Docterovi, který sice na natáčení kývl, ale jenom pokud si Pixar vyslechne jeho vlastní ideu - který nakonec vyhrála. Z ní totiž o tři roky později vzešel právě aktuální film V hlavě.