Víc by vlastně asi nemělo smysl o novém snímku režiséra Joe Wrighta psát, kdyby tenhle chlapík před lety nenatočil skvělý thriller Hanna a ještě nějakou dobu dozadu nedal milovníkům klasiky jedno z nejlepších zpracování Pýchy a předsudku. Úcta ke klasice, respekt k žánru a celkem únosné modernistické přístupy z jeho filmů dělají zajímavou podívanou. Příliš nezmiňujeme třeba jeho Pokání. Pan je však prapodivnou nudnou slátaninou. Napsal bych expresivnější slovo, ale říkám si, že sem nepatří. Pan se nepovedl a každou minutu v kině jsem hledal důvody, proč neodejít. Nakonec jsem (prý v polovině) usnul.
zdroj: Vertical Entertainment
Pozor. Pan nepostrádá šmrnc a tempo. Pan je kluk, co mu koukají lumpárny z očí a je to hodně akční týpek, co cílí na dospívající holky. Wright se jej rozhodl naservírovat v duchu buď beru všechno nebo nic. Hlavní hrdina ještě není v Zemi nezemi, tam se jako teprve dostává, ale žije v Anglii v době druhé světové války. To mne, jako puristu klasických děl strašlivě naštvalo. Sakra, proč? Budeme teď řešit holokaust, nebo se podíváme na zoubek britským letcům? Nebo ti idioti, co psali scénář, prostě neměli nic lepšího na práci, než převorat klasiku? Ano, to druhé.
Ve filmu došlo k několika zcela zbytečným veletočům, které oproti klasice příběh nijak neposouvají, neozvláštňují a zjevně jen uspokojují ego pana režiséra, který teď může říci, že do klasického děje vnesl také něco ze sebe.
Oproti knize je ve filmu několik zbytečných úprav, které nezavání ani tak snahou být jiný a moderní, ale regulérně se točí na faktu, že na filmu dělali pravděpodobně ubožáci. Peter Pan umí prostě jen tak létat. Kouzelný prášek omlazuje. Proč?
Takže tam všichni poskakují, nějak se rojí a zase bojují. Peter Pan hledá sám sebe a všichni svorně stojí proti Hugh Jackmanovi, co si zahrál Hooka. Na film rozhodně neberte děti, pokud jim někdy chcete číst Barrieho. Na film děti klidně vezměte, pokud vám jsou nějaké knihy šumafuk.
Hodnocení: 40 %