Malý princ - recenze animovaného filmu

25. 11. 2015 21:30 - Recenze | Autor: Vojtěch Karlík

Malý princ - recenze animovaného filmu zdroj: Archiv

Kniha mne jako malého uhranula a miloval jsem, když mi ji před spaním četla maminka. Malý princ ve mne zanechal nesmazatelnou stopu, kterou si nyní můžete připomenout společně třeba se svými dětmi. Do kin totiž dorazil velmi vydařený animovaní film. A pozor, není to ten Malý princ

Antoine de Saint-Exupéry je postavou, která se nesmazatelně zapsala do světové literatury a to nejen Malým princem, ale i dnes velmi uznávanou Citadelou. Je velmi těžké zfilmovat něco, co si každý vykládá trochu jinak, v čem lze najít mnoho podobenství, jinotajů a skrytých myšlenek. Přesto tvůrci asi zvolili tu nejlepší cestu, když se rozhodli děj filmu vyprávět jako příběh. Režie se ujal Mark Osborne, který ukázal svůj talent a um již na animované komedii Kung-fu panda. Práce s digitálním obrazem je pro tohoto amerického filmaře rutinou, ale stále dokáže vyprávět vtipné příběhy. V tomto směru se Malý princ se vydává v jeho díle i tentokrát. Vážný film umí bavit, ale nepitvoří se. Je to kniha krásným způsobem přenesená do digitální podoby.

littleprince zdroj: Archiv

Teď vlastně přichází velmi důležitá povinnost, totiž vysvětlil poslední větu z úvodu recenze. Film není přepisem knihy, ale je jejím určitým obrazovým přenosem do současnosti. Zápletka totiž vypráví o malé dívce, kterou její maminka připravuje na velký svět. Dívka potkává starce - trochu bláznivého pilota, který ji uhrane a navíc ji začne vyprávět svoje zážitky s malým princem.

Ten film vezme za srdce. Každou rovinou svého děje jde o velmi lidsky teplý příběh, který však neupadá do patosu. Byl jsem strašně překvapený, jak moc pozitivně film působí, ale vlastně to není kýč. V rovině současnějšího příběhu, v němž malá dívka (Marion Cotillard) vede hovory se starým pilotem a žije svůj život s lehce nervózní matkou, jsme ve světě Pixaru, či studia Dream Works. Animace jsou fakt úžasné, ale nijak nevybočují. V příběhu Malého prince se však ocitáme v animacích evokujících rozhýbané staré loutky bez provázků a poetika rázem vystřelí k hvězdným výšinám.

Malý princ je vydařeným filmem, u něhož označení rodinný film sedne jako zadnice na hrnec.