Antoine de Saint-Exupéry je postavou, která se nesmazatelně zapsala do světové literatury a to nejen Malým princem, ale i dnes velmi uznávanou Citadelou. Je velmi těžké zfilmovat něco, co si každý vykládá trochu jinak, v čem lze najít mnoho podobenství, jinotajů a skrytých myšlenek. Přesto tvůrci asi zvolili tu nejlepší cestu, když se rozhodli děj filmu vyprávět jako příběh. Režie se ujal Mark Osborne, který ukázal svůj talent a um již na animované komedii Kung-fu panda. Práce s digitálním obrazem je pro tohoto amerického filmaře rutinou, ale stále dokáže vyprávět vtipné příběhy. V tomto směru se Malý princ se vydává v jeho díle i tentokrát. Vážný film umí bavit, ale nepitvoří se. Je to kniha krásným způsobem přenesená do digitální podoby.
Teď vlastně přichází velmi důležitá povinnost, totiž vysvětlil poslední větu z úvodu recenze. Film není přepisem knihy, ale je jejím určitým obrazovým přenosem do současnosti. Zápletka totiž vypráví o malé dívce, kterou její maminka připravuje na velký svět. Dívka potkává starce - trochu bláznivého pilota, který ji uhrane a navíc ji začne vyprávět svoje zážitky s malým princem.
Ten film vezme za srdce. Každou rovinou svého děje jde o velmi lidsky teplý příběh, který však neupadá do patosu. Byl jsem strašně překvapený, jak moc pozitivně film působí, ale vlastně to není kýč. V rovině současnějšího příběhu, v němž malá dívka (Marion Cotillard) vede hovory se starým pilotem a žije svůj život s lehce nervózní matkou, jsme ve světě Pixaru, či studia Dream Works. Animace jsou fakt úžasné, ale nijak nevybočují. V příběhu Malého prince se však ocitáme v animacích evokujících rozhýbané staré loutky bez provázků a poetika rázem vystřelí k hvězdným výšinám.
zdroj: Archiv
Malý princ je vydařeným filmem, u něhož označení rodinný film sedne jako zadnice na hrnec.
Hodnocení: 90 %