Sázka na Auta Pixaru před lety vyšla a film společně s hračkami zaplavil celý svět. V případě Letadel však nejde o dílo Pixaru, jak se občas někde mylně objevuje, ale jde animované filmy nabízející stejný vizuální styl, který rozhodně má svět Bleska McQueena evokovat, ale snímky natočilo přímo studio Walta Disneyho. V prvním díle Letadel jsme se seznámili s práškovacím letadélkem, které se rozhodlo zúčastnit se světové soutěže pro rychlá letadla a obletět svět. Z Práška se posléze stala velká hvězda, ale nyní již závodit nesmí. Jeho kariéra je v prachu, ale je slavný a může si dělat vlastně téměř cokoliv.
zdroj: bontonfilm.cz
Takže tvůrci si řekli, že Práška posunou někam, kde malinkatí kluci budou s otevřenou pusou nadšeně sledovat příběh a nebudou se ani vteřinu nudit. Producenti z kreslené postavičky udělali letadélko, které se dalo do party s hasiči a záchranáři. Každé malé dítě je fascinováno houkáním sirén a sleduje spokojeně každou zaznamenanou sanitku, nebo hasičské auto. Problémem tohoto filmu je sázka jen na tento jeden efekt.
Většina kreslených filmů z Hollywoodu je prostě hloupých a naivních, ale na druhou stranu jim nelze upřít, že tvůrci myslí na celou rodinu a chtějí, aby v kině svůj díl zábavy dostal nejen dětský divák, ale také jeho rodiče. Někdy se to daří na výbornou jako v nedávném Lego filmu, jindy jako třeba v případě Croodsových méně. Přesto je stále cítit ona snaha být korektní na všechny strany a bavit napříč generacemi.
Letadla byly divným paskvilem, který prostě bavil jen tím, že je hezky udělaný a také tím, že tam jsou letadla. Druhý díl je na tom ještě o něco hůře. Jako rodič máte pocit, že na vaši zábavu tvůrci úplně rezignovali. Letadla 2: Hasiči a záchranáři jsou mentálně někde na úrovni mašinky Tomáše, jen jsou rychlejší. Míra infantilnosti je pekelná, ale znovu si přečtěte úvodní větu. V kině budou převažovat malí kluci a ti budou celý film zticha a napnutě budou sledovat nová dobrodružství letadélka Práška.
Míru dětinskosti pak bude jen doplňovat příběh o tom, jací jsou hasiči hrdinové. Patos, který dokázal Oliver Stone nacpat pod trosky newyorských mrakodrapů, zde prýští v podobě kreslené pohádky. Je to hrozné? Bezesporu, ale nižší hodnocení prostě vzhledem k nadšení klučičího publika nelze dát.
Hodnocení: 50 %