S blížícím se jarem se diváci mohou těšit na nejednu romantickou komedii. Patří k nim i Hitch: Lék pro moderního muže.
Alex „Hitch“ Hitchins (Will Smith), je proslulým newyorským dohazovačem, jakýmsi schůzkologem, který pomáhá mužům získat ženu, po níž touží. Samozřejmě vše probíhá v anonymitě a samozřejmě se stoprocentním úspěchem (někdy až těžko uvěřitelným). Jeho „zákazník“ Albert (Kevin James) je trošku obtloustlý nemotora, beznadějně zamilovaný do Allegry Coleové (Amber Valettaová), newyorské celebrity, pro kterou pracuje jako jeden z jejích finančních poradců. Dosáhnout toho, aby si Allegra Alberta všimla, je úkol pro Hitche jako stvořený. Setká se při tom s bulvární novinářkou Sarou Melasovou (Eva Mendesová), jejíž momentální obětí není nikdo jiný než Allegra. A tak se roztáčí kolotoč vztahů, do něhož se ještě zapojí Casey (Julie Ann Emeryová), nejlepší kamarádka Sary, věčná smolařka na chlapy.
Hitchův vztah s novinářkou Sarou by se dal lehce přirovnat ke hře kočky s myší. Sara je totiž typ moderní ženy, známý kupříkladu ze seriálu Sex ve městě. Samostatná, s patřičným nadhledem na svět, workoholička s nezájmem o muže, která po nocích vyráží se svou nejlepší kamarádkou do nejatraktivnějších klubů na Manhattanu. V jednom z nich se seznámí s Hitchem, aniž by tušila, s kým má ve skutečnosti tu čest. Je příjemnou změnou vidět Evu Mendesovou v roli trochu odlišné od silikonových krásek, které si zahrála ve filmu Rychle a zběsile 2 nebo Bratři, jak se patří. Sára je v jejím podání nekompromisní a přidrzlou bulvární novinářkou s patřičnou dávkou osobního šarmu. Tomu podlehne právě Alex Hitchins, aniž by tušil, že Sara může být zkázou pro jeho živnost.
Volba Willa Smithe, jako představitele hlavní role byla pravděpodobně tím nejlepším, co se filmu mohlo přihodit. Jeho komediální talent se v Hitchovi rozhodně neztratí, obzvlášť ve chvíli, kdy jeho postava dostane alergickou reakci na jistý druh jídla. Při pomyšlení na to, jak Hitch cucá brčkem lék už z několikáté lahvičky (což na něm samozřejmě zanechalo také určité následky), se vám objeví úsměv na tváři i po skončení filmu. Naproti tomu ani Smithův šarm a kouzlo osobnosti už nedokáží zachránit scénu, kdy mu Sara vypráví dojemný příběh o své sestře.
Hlavní dějovou linii rozvíjí Albertovo roztomilé namlouvání Allegry za pomocí Hitche. Málokdo by asi řekl, že se rozdílné typy, jakými jsou Smith a James, budou na plátně tak šikovně doplňovat. Scény, kde se objevují spolu, patří k těm lepším. Pokud jde o Jamese samotného, jakmile je mu dán prostor, nedokáže ho využít. Jeho nemotornost přerůstá v ad absurdum například v momentě, kdy mu prasknou nervy a on se s chutí pustí do demolice novinového stánku.
U romantické komedie není ani tak důležitý samotný konec, jako ona cesta k němu. Ta v Hitchovi ubíhá svižně, bez větších zaváhání a ještě se u toho člověk během dvou hodin dobře pobaví. Tvůrci filmu by ale přesto sklidili větší úspěch, kdyby Hitch zůstal komedií bez romantiky, neboť právě ta ke konci filmu vyznívá kýčovitě a je mu tudíž na škodu. Pochvala naopak patří režisérovi Andymu Tennantovi (Holka na roztrhání, Věčný příběh) za to, jak dokázal přiblížit New York z trochu jiné stránky. Nebýt jednoho záběru na Sochu Svobody, asi bychom těžko rozpoznali, že jde o filmaři tolikrát využívanou metropoli.
Díky originalitě tématu, dobrému hereckému obsazení a dialogům, které mají (až na drobné výjimky) spád, není snímek Hitch: Lék pro moderního muže tuctovou romantickou komedií, ale filmem, na který se s chutí podíváte znovu.