Do povědomí publika vstoupil na počátku devadesátých let díky snímkům černošského režiséra Spike Lee, v posledním desetiletí si jej však oblíbili také hollywoodští tvůrci, kteří jej obsazují do výrazných vedlejších úloh. Nejčastěji se představuje coby zkušený a čestný detektiv (akční thrillery Výkupné a 60 sekund) popřípadě přísný otec (drama Pravidla moštárny, ale i akční podívaná Romeo musí zemřít).
Delroy Lindo se narodil 18. listopadu 1952 v Londýně v rodině jamajských přistěhovalců a vedle anglické metropole strávil část dětství rovněž v Kanadě, konkrétně v Torontu. K herectví směřoval už během dospívání, po studiích na American Conservatory Theatre se v průběhu osmdesátých let stal jedním z nejvýraznějších herců černé pleti působících na amerických divadelních scénách. Vystřídal postupně řadu souborů jak na západním (Los Angeles, San Diego), tak i východním (Baltimore) poběží Spojených států; zaujal zejména sérií shakespearovských úloh – představil se například v tragédiích Othello, Romeo a Julie nebo Julius Caesar. Stejně jako celá řada jeho kolegů však i Lindo dosáhl vrcholu až v Mekce amerického divadla, na scénách newyorské Broadwaye; za svůj výkon v dramatu Joe Turner’s Come and Gone byl dokonce v roce 1988 nominován na cenu Tony. A přestože je dnes Lindo zaměstnaným filmovým hercem, nezanevřel ani na divadlo a je členem světoznámého newyorského souboru Actors Studio.
Ve filmu Delroy Lindo debutoval v roce 1976, kdy si zahrál malou roličku v kanadské komedii Find the Lady. Už jeho třetí snímek, tragikomedie More American Graffiti (1979), však pro něj byl na dlouhých deset let poslední filmovou příležitostí. Ke konci osmdesátých let se před kameru vrátil jednou z hlavních rolí v postkatastrofickém sci-fi s Rutgerem Hauerem Pocta pro juggery (1989). Počátky jeho druhého pokusu prosadit se u filmu jsou však spjaty se jménem věhlasného černošského tvůrce Spikea Leeho. Úlohu v jeho dramatu Jednej správně (1989) musel ještě Lindo z pracovních důvodů odmítnout, brzy se však stal Leeovým dvorním hercem. V životopisném dramatu Malcolm X (1992) se představil jako mentor proslulého černošského radikála West Indian Archie, zasvěcující Malcolma do života v gangu. V Leeově nostalgické komedii zasazené do New Yorku sedmdesátých let Crooklyn (1994) se ujal dokonce hlavní úlohy jazzového muzikanta a snílka Woodyho Carmichaela. Krimidrama Hra se smrtí (1995) mu pak nabídlo zcela odlišnou úlohu šéfa brooklynského podsvětí Rodneyho Littlea.
Přestože se už v první polovině devadesátých let objevoval ve vedlejších úlohách v hollywoodských žánrových snímcích (policejní kapitán v krimikomedii Poldovi v patách, 1991; přítel maniodepresivního pacienta v melodramatu Mr. Jones, 1993), až úlohy v Leeových snímcích mu dopomohly vstoupit do povědomí filmových diváků. A byly to právě role poctivě pracujících, striktních, ale chápavých otců od rodin na jedné straně a tvrdí gangsteři na straně druhé, které si pro Linda přichystali další tvůrci. Do první kategorie rolí tak lze přiřadit například jamajského emigranta Dennise, který se spřátelí s jedenáctiletým židovským chlapcem, v retru Wondrous Oblivion (2003), odehrávajícím se v Británii padesátých let. Jejím vrcholem je jedna z nejvýraznějších úloh Delroye Linda, česáč jablek Arthur Rose, který svou dceru miluje až příliš a který svou vášeň zaplatí životem. Šéfy mafiánských klanů si Lindo zahrál nejen v hollywoodské satiře s Johnem Travoltou Chyťte ho! (1995), kde se představil jako gangster Bo Carlett, investující do filmového průmyslu, ale také v romanci Líbánky bez ženicha (1996) či v krimidramatu Vítěz (1996). Obě herecké polohy otce a gangstera se pak sbíhají v úloze vůdce černošského gangu Isaaka O'Daye v akční parafrázi shakespearovské klasiky Romeo musí zemřít (2000).
Přísný pohled a rázné vystupování, které se v posledním desetiletí stalo pro hrdiny představované Delroyem Lindem tak charakteristickým, mu navíc dopomohlo k úlohám striktních představitelů zákona a spravedlnosti. Vojenskou uniformu Lindo oblékl v akčním thrilleru Johna Woo Operace: Zlomený šíp (1996) – zahrál si v něm plukovníka Wilkinse. V dramatu Poslední pevnost (2001) s Robertem Redfordem pak povýšil a představil se jako generál Wheeler, jehož úkolem je zpacifikovat vězeňskou vzpouru. Poctivé policisty, kteří se střídavě pletou pod nohy hrdinům akčních snímků a střídavě jsou jim nápomocni, pak Lindo ztvárnil například v thrilleru Výkupné (1996) s Melem Gibsonem, v krimi 60 sekund (2000) s Nicolasem Cagem či ve sci-fi Jedinečný (2001) s Jetem Li. Coby geniální vědec Braz pomáhal Lindo zachránit pozemský život v katastrofickém sci-fi Jádro (2003), jako agent amerického námořnictva Carl v akčním dobrodružství Sahara (2005) se podílel „jen“ na přežití půlky Afriky.
Nejsou to však jen typicky hollywoodské figurky, koho Delroy Lindo ztělesňuje. K jeho nejvýraznějším rolím tak patřila například baseballová legenda Satchel Paige ve sportovním dramatu podle skutečných událostí Soul of the Game (1996) anebo soudce Clarence Thomas obviněný ze sexuálního obtěžování ve snímku Strange Justice (1999). V jedné z mála komediálních úloh si Delroy Lindo zahrál v romantické krimikomedii Extra život (1997) s Ewanem McGregorem a Cameron Diazovou, kde hrál anděla Jacksona, který ke sblížení ústřední dvojice používá dosti neortodoxní kriminální metody. K výrazným úlohám Delroye Linda pak lze přiřadit i ručitele kaucí Claremonta Williamse, plánujícího komplikovaný podvod, v akčním thrilleru Domino (2005). Přestože Hollywood nedovede plně využít hereckých kvalit Delroye Linda, tomu se v posledních letech podařilo přiblížit se věhlasu Morgana Freemana a Samuela L. Jacksona a stát se jedním z nejoblíbenějších černošských herců starší a střední generace.