Machete zabíjí - recenze

- Recenze autor: Karel Drda

Machete zabijí je volným pokračováním filmu Machete. Pro stručné seznámení s dějem hodlám bez skrupulí použít slova z tiskové informace distributora. Machete je zpátky a pouští se se do mise, kterou by nezvládl žádný jiný smrtelník. Bývalý federální agent Machete (Danny Trejo) je pověřen americkým prezidentem (Charlie Sheen), aby se zhostil úkolu, se kterým si neví rady ani jeho speciální jednotky. Muhehe.

Machete zabíjí

Machete zabíjí,zdroj: Archiv

Až budete tumpachově zírat na příběh, v němž Danny Trejo nakope zadnice opravdu velkému množství padouchů a budete si říkat, že je to takové nějak přehnané, pak s vámi něco není v pořádku. Machete zabíjí je především komedií, parodií, nezřízenou bizarní akcí a teprve potom vším ostatním. První věc, která stojí za zmínku, je věk hlavního protagonisty. Když jsem zjistil, že Trejovi bude příští rok sedmdesát, trochu mne znepokojilo, co všechno dokáží na filmovém plátně právě nastupující senioři. Béčková zápletka připomíná v mnoha ohledech idiotské videofilmy, kterých jen v devadesátých letech vznikla na podobné téma celá řada.

Rodriguez exceluje

O poslední době nemám informace, už se nepovaluji doma a čumím na něco jiného. Píši to proto, že zvrácená inspirace všelijakými akčními snímky je na Rodriguezově filmu znatelná od prvních chvil. Rodriguez jakoby se navíc vyžíval v odkazech do skutečného světa. Pardon, ale jak jinak si vysvětlujete obsazení Mela Gibsona do role zvráceného padoucha? Australský herec, kterému se kariéru snažily všemožně poškodit feministky tím, že o něm roztrubovaly, že mlátí ženské, je zpátky. V roli milionáře, který chce svoji vášeň ve zbraně, pomocí rakety proměnit v apokalypsu, mu opravdu sedne. Gibson je zpátky ve formě a fakt svojí rolí baví. Trejo je zárukou „stejnosti“. Ten chlápek nasadil jednu mimickou grimasu a s tou úspěšně buduje kariéry od poloviny osmdesátých let, kdy vylezl z vězení. Machete zabíjí je snímek prolezlý hláškami, několika opravdu vydařenými okamžiky, spoustou bizarních lidí, krásných žen a naprosto zhovadilé akce.

Trejo – populární padouch

Všechno to však do sebe tak nějak zapadá. Asi jako když do sebe narvete několik dílků puzzle, které k sobě normálně nepatří. Silou to k sobě nějak nacpete a drží to. No a co. Machete zabíjí tak není ničím jiným, než pořádně překombinovaným filmem, který si však na nic nehraje. Rodriguez se asi o nic nepokouší, chce jen bavit a totéž nabízí nám divákům. S tím rozdílem, že jen a jen jeho jméno brání tomu, aby taková blbina neskončila jako videofilm. Danny Trejo je nehercem, který se hercem po všech těch filmech vlastně stal. A i když má vlastně stále jedno a totéž herecké vyjádření, funguje. Samozřejmě, že jen někdy! V případě Machete sázka vyšla na výbornou. Populární padouch, jehož kladné role asi spočítáte na prstech rukou, se zde proměňuje v horlivého a tvrdého chlapíka.

Film na vícekrát? Jasně!

Trejo není z našeho světa. Jeho zjizvená tvář, hlas a malé oči, to vše působí až pekelným dojmem. Machete zabíjí je druhým dílem béčkové trilogie a po pravdě řečeno název Machete Kills Again … In Space slibuje něco, co soudný člověk nechce radši vůbec domýšlet. Zatím je tu dvojka a už se těším, až si jí pustím doma s pivem a spoustou brambůrek. Může se to zdát zvláštní, ale tenhle film si budou občas pouštět, protože ač se v něm zabíjí o sto péro, já u něj báječně radoval ze svého života. Machete zabíjí je plný klišé, je to vykradený celý jeden žánr. Příběh je idiotský a občas se budete v ději ztrácet. No a co.

Tagy: akční

Osobnosti a filmy v článku