Svérázný oceánograf Steve Zissou (Bill Murray) brázdí se svým Teamem Zissou na lodi Belafonte hladiny světových oceánů. Belafonte slouží nejen jako laboratoř, ale i jako studio, kde Zissou dokončuje své pozoruhodné přírodopisné filmy. Technicky sice připomínají dobrodružství Eda Wooda a představují živočichy jako od Georgese Mélièse, právě to ale přibližuje podstatu Zissouovy hračičkovské duše lépe, než by to dokázala jakkoli veliká skutečná ryba.


Místy jde o velmi inteligentní podívání. Viz všechny ty podvodní nové druhy, působivé setkání s ohromujícím jaguářím žralokem, nebo strhující dlouhé jízdy trupem Belafonta. Ty jsou také vybroušenými perlami kameramana Robert D. Yeomana (Drugstore Cowboy).
Život pod vodou naopak ztrácí tam, kde Anderson utíká od hlavního vyprávění, tam, kde opouští náročnou vizuální stránku a tam, kde se snaží být realistický. Obrazy s piráty jsou z tohoto hlediska výstavní. Už samo přepadení lodi odvádí pozornost a přestřelky na ostrově jsou zatraceně suchou vatou. Snaží se navodit linku, která nebude nikdy aktuální – o hrdiny se v Životě pod vodou přece bojíme jiným způsobem, než že by je měl někdo jednoduše kosit.

Podobně jako v Rodince se však Andersonovi i v Životě pod vodou daří maskovat dojem velmi dobrým obsazením.
Bill Murray (Ztraceno v překladu (Lost in Translation)) má čas i prostor na rozehrání dalšího ze svých vyzrálých tragikomických výkonů. K dispozici mu je nepřeberné množství situací, kdy ten samý výraz vyvolá úsměv i dojetí. Díky svému umu a zkušenostem nakonec herec beze zbytku obejme celé širokoúhlé plátno.
Postavy okolo Murraye jsou přímočařeji komediálnější, režisér je však dokáže držet v civilnější formě, než je obvyklé. Anjelica Huston působí nadmíru odpočatě, Cate Blanchett zase jednou „nehraje“ a i nešika Ned Owena Wilsona má u Andersona poněkud lidštější rozměry, než jakých se divák naděje v jeho popovějších komediích.
A to je právě ono. Anderson dokáže minimálně tři čtvrtiny času servírovat film, který na diváka klade mnohem větší nároky, než pop-komedie, a také jej podle toho odměňuje. Jenže pak je tu ještě ta jedna čtvrtina, kdy si režisér lovem v popových vodách pomáhá a svou nadějně rozehranou hru trošku ztrácí.