Wilsonov - recenze nové české krimi komedie

22. 9. 2015 - 23:00 | Recenze | Vojtěch Karlík

Wilsonov - recenze nové české krimi komedie zdroj: tisková zpráva

Dobrých českých komedií je opravdu pomálu a snímek Wilsonov od režiséra Tomáše Mašína k nim rozhodně patřit nebude. Víc vlastně není nutno říkat, ale protože recenzi jen úvodní věty neuživí, zkusíme to trochu rozvést.

Hned na začátku je nutné říci jedno. Mašín není žádné ořezávátko. Sám jsem chvíli přemýšlel a pak mi došlo, že tento pán patřil k nejlepším a nejžádanějším českým reklamním tvůrcům. Tak to prostě je. S jeho jménem jsem už několikrát setkal a byla to slova uznání. Už tato informace dostatečně obrousila můj jazyk, který jsem si na text o této fakt zbytečné komedii chystal.

zdroj: Falcon

jenže pak jsem si vzpomněl, jak jsem za těch 115 minut délky filmu třikrát odcházel, abych to nakonec těsně před finále opravdu vzdal. Ano, viděl jsem jeden z nejhorších česko-slovenských filmů. Příběh má sice inspiraci historických obrysech, leč je to scénáristický blábol plný trapnosti a nudy. Tak tedy po první světové válce se rozhodne primátor jednoho středoevropského města připojit k USA a městečko pojmenuje Wilsonov. Takhle nějak to zamýšlela Bratislava před mnoha lety, ale samozřejmě z toho sešlo, protože to byla blbost. Všechno by tak nějak šlapalo, ale ve městě řádí vrah a na pomoc chvátá FBI. Vyšetřovatel v podání herce Jiřího Macháčka má při ruce pomocníka v podání Vojtěcha Dyka. Nesourodá dvojice má asi připomínat Hrušínského s Dočolomanským, kteří tak parádně excelovali v Adéle. Jenže tady nic nejiskří, dialogy jsou jakoby ztřeštěné, ale vlastně víc trapné a lacině nabubřelé. Scénář napsal Epstein, mistr domácí nudy, kterého všichni zbožňují, ale tentokrát ťal opravdu vedle.

Wilsonov zdroj: tisková zpráva

Jenže zatímco před lety v Brečkových komediích všechny frky a rádoby vážně míněné narážky fungovaly, tady je to fakt ubohý gejzí stupidit, který jasně dokazuje, že tvůrcům je nějaký divák úplně u zadku. Hlavně podojit sponzory, natočit cokoliv a obsadit film kamarády. Po třiceti minutách jsem styděl, bylo mi trapně a říkal jsem si, proč v tomhle někdo jako Dyka a Macháček hrají. Vždyť je to úplně trapné a hloupé. Pak jsem si řekl, že on ten scénář vlastně na papíře nemusel vůbec vypadat hloupě, to jen někdo strašlivě špatně natočil.

Mám strašlivou chuť prozradit, kdo je oním vrahem, ale neudělám to, pokud chcete vyhodit prachy za lístek, jen si na to počkejte. Prozradím jen tolik, rozuzlení nemá hlavu ani patu. A píchnu jednu věc, Macháček hraje jako Macháček, Dyk jako Dyk - nic překvapivého. Škatulky vytvořené před lety jinými režiséry zde hlavní protagonisté krásně naplňují.

Ještě jedna věc mi vytanula na mysli - Mazaný to Filip od Marhoula. Dnes večer si ho pustím.

Hodnocení: 10 %