Velká oříšková loupež - recenze animáku pro nejmenší

2. 3. 2014 12:00 - Recenze | Autor: Vojtěch Karlík

Velká oříšková loupež - recenze animáku pro nejmenší Zdroj: Archiv

Animované filmy jsou pro distributory jistotou alespoň nějakého příjmu z kin. Ten utěšeně narůstá o víkendech, kdy rodiče hledají pro své děti vhodný program. Pokud se svými čtyřletými ratolestmi jedete ve fórech o vyměšování, nevynechejte animovaný snímek Velká oříšková loupež. Může to být ideální cesta k tomu, jak začít výchovu malého pitomce, pro kterého i maturita bude jednou nepřekonatelná překážka.

Animáky dnes produkují velká filmová studia, která s nimi většinou slaví velké úspěchy. Pak tu jsou menší produkce, které to mají s úspěchem jako na houpačce. Někdy udělají parádní věc, která baví děti i dospělé, jindy vytvoří šablonovitou zápletku, v níž nedostatek scénáristického umu nahrazují prdy. Příběh je o zvířátkách z parku, které chtějí oříšky, protože jejich zásobu zničila chyba jedné veverky. Naštěstí veverka najde sklad plný oříšků a rozhodne se jej vyloupit.

the-nut-job-movie-image-24 Zdroj: Archiv

Oříšky ze skladu však chtějí použít lidé (lupiči), kteří kutají tunel do banky, kam chtějí právě tyto oříšky podstrčit jako náhradu za peníze. Takhle nějak funguje mozek špatného scénáristy. Zbytek zápletky už vlastně není skutečnou zápletkou. Zvířátka se pitvoří, hýkají, prdí a snad i krkají. Děti v sále se smějí, protože každý pšouk se počítá, ale po chvíli ztratí o děj úplný zájem. Žádný prd nenahradí nekvalitní scénář. Věřte mi. Animák o oříškové loupeži má zjevně i takovou batolecí agitkou o politických systémech. Jak jinak si vysvětlit mývala, který vybírá daně?

V originále hvězdy

Pro starší děti už to není. Ale říkám si, zda je nutné brát do kina ty nejmenší jen proto, že se jim líbí roztomile se pitvořící zvířátka. Jestli se lze posmívat trapnému příběhu, pak rozhodně nelze filmu vyčítat technologickou nedostatečnost. Animace jsou výtečné, snímek rozhodně netrpěl nedostatkem peněz při natáčení. Vytknout lze některým postavičkám podobu, kterou tvůrci prostě jen trochu přepískli, snad ve snaze být originální. Tvůrci pro originální dabing (který v kinech samozřejmě neuslyšíte) získali Liama Neesona, Willa Arnetta, Brendana Frasera a další hvězdy. To však nemění nic na tom, že jde o totální průměr se vším všudy. A pokud zrovna hledáte program na odpoledne a kino vám přijde jako vhodná volba, nic tím nezkazíte.