O svých zkušenostech s audiovizuálním pirátstvím hovořil americký režisér a producent Taylor Hackford, který natočil například snímky Životní zkouška s Russellem Crowem nebo životopisný snímek Ray, který mu přinesl dvě oscarové nominace. Právě u filmu Ray se Hackford jako tvůrce sám přesvědčil o rychlosti pirátů. V USA bojuje za co nejpřísnější postihy nelegálního stahování a šíření audiovizuálních produktů. Nelze mluvit o ničem jiném než o krádežích, zdůraznil Hackford. Podle něho může být pirátství likvidační především pro začínající filmaře.
Sehnat peníze na natočení filmu je čím dál těžší, uvedl Hackford. Dodal, že pokud se kvůli nelegálnímu stahování film po dokončení neprodává a jsou nízké tržby ze vstupného, může se stát, že filmař příště peníze od producentů nedostane a skončí.
Složitá situace s financováním kinematografie je rovněž v Česku, řekl režisér Karel Janák. Filmaři musejí získávat peníze z více zdrojů. Jedním z nich byl dříve předprodej práv pro distributory DVD. V případě Rafťáků takto získali tři miliony korun. "Dnes je to kvůli pirátství a nelegální distribuci už v podstatě nereálné," poznamenal Janák.
Jak pirátství a nelegálnímu stahování zabránit? To je podle filmařů problém a hlavní úlohu by podle nich měl sehrát stát a jeho orgány. Domnívají se, že proti tomuto nešvaru zasahuje nedostatečně. Přitom zákony umožňující stíhat pirátství, existují.
Ondřej Zach z HBO podotkl, že snahou je vytvářet legální portály pro stahování filmů, ale jejich vytvoření je značně nákladné. Piráti přitom ty, kteří se snaží dostat legálně k zákazníkům snímky, připravují o značné peníze. "I to je důvod, proč je momentálně veškerá oficiální on-line distribuce ztrátová," dodal Zach.