Záhy se ale vyrovná s tím, že Polsko stále existuje a jeho kamarádi jsou mrtví, a začne se začleňovat do současné společnosti. Nejdřív se stane televizním komikem a když má úspěch, začne fušovat i do politiky. A stane se tak slavným, že vydají jeho knihu a natočí o něm film!
Už je tady zas se snaží být originálním mixem satiry, komedie a nstavování zrcadla všemu možnému, včetně Hitlera, Hitlerových fanoušků, knih o Hitlerovi a filmů o Hitlerovi. Tedy zřejmě i sám sobě (film vznikl podle knihy).
Některé části filmu vznikly podobným způsobem jako Borat / Bruno, tzn. herec, nalíčený a převlečený za Hitlera, se v nich baví s normálními, nic netušícími lidmi. Zatímco si ale v Boratovi "napálení" mysleli, že se baví se skutečným kazašským reportérem, v tomto filmu si mysleli co? Že se baví se skutečným Adolfem Hitlerem? To snad ne...??? Když se "Hitler" nečekaně vydá na návštěvu do sídla krajně pravicové německé strany, můžeme věřit tomu, že to byla nečekaná návštěva, když je první otevření dveří snímáno kamerou zevnitř z domu? Takže členové strany předem věděli "přijde k vám herec namaskovaný za Hitlera a bude vás zesměšňovat"? Nebo to všechno byli herci, kteří jen hráli členy této strany?? Netuším.
A takových scén je ve filmu několik. Často jsou vtipné, ale poněkud mi unikala jejich pointa. Mají mít kromě prvoplánovitého humoru (Hitler jde do čistírny nechat si vyčistit uniformu) nějakou satiričtější hloubku? Pokud ano, jakou??
Trochu jasnější je to u stoprocentně hraných scén (ve kterých jsou všichi zúčastnění herci), jako například "sekretářka učí Hitlera zacházet s myší, Hitler se diví, že uživatelské jméno adolf.hitler je již obsazeno". A opět: Smál jsem se docela dost, ale při sedmiminutové scénce od Monty Python jsem se smál podstatně víc a hlubší smysl nebo satiru jsem v tom žádnou nevypozoroval.
S přibývajícími minutami začne ale film uhýbat od prvoplánovitého humoru k něčemu výrazně závažnějšímu, co by asi mělo působit mrazivě a vrcholí to závěrečnými záběry, kdy Hitlerův voiceover komentuje záběry demonstrací pravicových extremistů slovy "S tímhle materiálem se dá pracovat".
To mrazivé je, ale cesta, kterou se tvůrci k těm finálním scénám snaží dostat, je značně zmatená. Musíme přetrpět celkem složitou zápletku, ve které vystupue několik lidí ze soukromého televizního kanálu (všechno herci), kteří se snaží zvednout si sledovanost zařazením Hitlera do vysílání, načež se snaží nějak morálně vyrovnat s tím, že to udělali (přičemž ve většině těchto scén Hitler vůbec nevystupuje). To zní jako slušný námět např. pro nový film Charlieho Kaufmana, ale tvůrci této německé komedie mají ke Kaufmanovým schopnostem hodně daleko a postrádají sofistikovanost, kterou takový netradiční námět vyžaduje.
Už je tady zas je nejlepší komedie s Hitlerem od Lídy Baarové, ale její potenciál zůstal trestuhodně nevyužit. Ať už byl jakýkoliv.
P.S: Je pravděpodobné, že pokud znáte německé reálie (např. německé politiky, Youtubery a moderátory) a umíte německy, budete se bavit o dost lépe. Jedna scéna je například vtipná tím, že přesně kopíruje strukturu jiné slavné hitlerovské scény.
Hodnocení: 60%