Twilight sága vstupuje do finále

13. 11. 2012 - 8:08 | Téma | Karel Drda

Twilight sága vstupuje do finále zdroj: Bontonfilm

Twilight sága vstupuje do velkého finále, které definitivně ukončí několik let nepříjemných novinářských kritik a posměšků, ale také zmizí jeden teenagerský fenomén vydělávající filmovému studiu Summit Entertainment miliony dolarů po celém světě.

Filmová studia velmi dobře vědí, na co jejich diváci reagují pozitivně, na čem dokážou vytřískat nehorázné peníze a nebojí se pro tento účel udělat téměř cokoliv. Bez ohledu na kvalitu případné předlohy vše přizpůsobují marketingu s jediným cílem, vydělávat. Kdyby šlo roztáhnout trilogii Pána prstenů na šest dílů, studio New Line Cinema by to klidně udělalo. Když Warner Bros. roztáhnuli poslední díl Harryho Pottera na dvě samostatné epizody, lidé to považovali za špatný vtip. Stejně však do kina přišli, zaplatili za vstupné a bylo jim jedno, že se chovají podle předem naplánovaného vzorce. Vtloukali nám do hlavy, že je to kvůli snaze zachovat kouzlo a krásu knihy. Ale kdež! Realisticky uvažující člověk velmi rychle pochopí, že za tím je něco jiného. Nedostatek kvalitních a komerčních scénářů a především strach z budoucnosti. Má-li studio v ruce alespoň nějaký potenciál, už se plánuje další díl. Je-li to však tutovka, je téměř jisté, že se literární předloha natáhne do neuvěřitelné délky. Podívejte se na Hobita.

Hit až na podruhé!
Podobný osud logicky potkal i komerčně velmi úspěšnou ságu o mladých upírech, krásné dívce a velké životní lásce. Poslední díl nazvaný Twilight sága: Rozbřesk tak byl rozdělen na dva samostatné díly. Samozřejmě, že vysvětlení bylo typicky stejné. Tvůrcům šlo především o zachování kouzla knižní předlohy. Že se v prvním díle téhle závěrečné epizody hlavně mluvilo a mluvilo a mluvilo, to už skalní fanoušci rádi odpustí. Film kromě ohromných výdělků pro studio udělal z několika mladých a začínajících herců hvězdy první velikosti. S koncem ságy se pak ukáže, jak moc jejich popularita vydrží nepříliš věrnou přízeň pubertálních fanynek. První díl v roce 2008 jen v kinodistribuci vydělal 382 133 300 amerických dolarů. Solidní start logicky spustil další natáčení. Dvojka nazvaná Nový měsíc pak přinesla studio z kin 709 827 462 dolarů. Na tomto příkladu lze doložit zajímavé tvrzení mnoha kritiků, že Twilight nevstupovalo do kin jako zaručený a fungující hit. Knihy spisovatelky Stephenie Meyerové dobře fungovaly ještě před samotným natáčením, ale upírská tématika nebyla prostě přístupná úplně všem (dívkám). Filmový fenomén se rodil přeci jen pomaleji a obezřetněji než u Pána prstenů, nebo Harryho Pottera. Marketing Summit Entertainment navíc nebyl promyšlený a  přesně cílený, jako tomu je u mnohem větších studií. Na druhou stranu i odpůrci přiznávají, že u Twilight velmi zafungovaly sociální sítě a internet obecně. Síla fanouškovské komunity narostla do neuvěřitelných rozměrů a druhý díl přilákal do kin tak vydělal dvojnásobek peněz.

Twilight sága: Rozbřesk - 1. část zdroj: tisková zpráva

Pattinson u Herzoga
Pokud se na celou sérii díváte jako fanoušek, není vám pomoci. Filmy o zamilovaném upírovi máte rádi a nikdo vám vaše hrdiny prostě jen tak nevezme. A dobře děláte! Pokud celou sérii vnímáte z druhé strany barikády, musíte přesto uznat, že na tom něco je, že to funguje. Spisovatelka více než na hororové motivy vsadila na romantiku, kterou pospojovala béčkovými hororovými motivy. Upřímně, je úplně jedno, zda hlavní hrdina je upírem, či nikoliv. Podstatná je velká láska, která se mezi Kristen Stewart a Robertem Pattinsonem odehrává. Statistika hovoří jasně, sedmdesát procent publika tvoří dívky. Ti druzí jsou buď jejich rodiče, nebo tolerantní partneři. Otázka je, co bude až skončí s druhým Rozbřeskem celá sága. A mnohem zajímavější bude určitě sledovat i kariéru hlavních protagonistů. Robert Pattinson dokončuje v těchto dnech snímek Královna pouště pod taktovkou Wernera Herzoga.

V rozhovorech však na natáčení mýdlové opery nazvané Twilight nevzpomíná vůbec ve zlém. Aby také ano, vždyť to byla právě tato upírská řada, která skutečně nastartovala jeho kariéru. Mladý anglický herec vymetá večírky, poskytuje jeden rozhovor za druhým a hlavně, kritici s radostí konstatují, že pokud se něco nestane, měl by jako herec vydržet, je totiž opravdu dobrý. „V příštím roce se nejvíc těším na premiéru filmu Maps to the Stars, která všem ukáže, nejsem jen ten roztomilý upír,“ prohlašuje sebevědomě Pattinson. A něco na tom bude. Pod „vesmírným“ názvem se totiž skrývá zbrusu nový film režiséra Davida Cronenberga, který se tentokrát chce podívat pod drobnohledem na život v Hollywoodu a západní kulturu vůbec. Uvidíme. Nyní však není čas na žádné umění. Příští týden dorazí do kin Twilight sága: Rozbřesk 2 a my vám na našem portálu přineseme samozřejmě recenzi.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Plinko Česko: Proč by si čeští hráči měli zahrát tuto populární hru

Plinko Česko: Proč by si čeští hráči měli zahrát tuto populární hru

21. 6. 2024 | Dokina.cz | Inzerce

Plinko je hra, která si postupně získala srdce mnoha hráčů nejen po celém světě, ale také v České republice. Čeští hráči mají nyní možnost vyzkoušet si tuto jedinečnou hru na stránkách Plinko česko, která kombinuje jednoduchost, zábavu a potenciál velkých výher. Plinko je hrou náhody, která se vyznačuje svou snadnou ovladatelností a rychlým tempem, což z ní činí ideální volbu jak pro začátečníky, tak i pro zkušené hráče.
Už za pár dní vstupuje do kin romantická komedie LÁSKA NA ZAKÁZKU

Už za pár dní vstupuje do kin romantická komedie LÁSKA NA ZAKÁZKU

4. 6. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Romantický film režisérky Evy Toulové v komediálních upoutávkách demonstruje, jak to může vypadat, když otec nepozná vlastní dítě, nebo jak se dá skutečně odnaučit kouřit. Snímek plný známých tváří, vstupuje do kin 6. června 2024.
10 nejlepších kasinových filmů, které by měl vidět každý

10 nejlepších kasinových filmů, které by měl vidět každý

1. 5. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Filmy podle skutečných událostí: Jak kinematografie odráží historii

Filmy podle skutečných událostí: Jak kinematografie odráží historii

1. 5. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce