Melodrama o rodině, odpovědnosti a prioritách začíná na poměry žánru docela zhurta. Ollie Trinke (Ben Affleck), slušně rozjetý PR manažer z hudebního byznysu, najde ženu svých snů, ta však při porodu zemře. Truchlící Ollie následný kolotoč práce a starostí o dcerku Gertie brzy přestane zvládat, a tak není divu, že dostane padáka a přesune se z epesního newyorského apartmánu do New Jersey k pochlastávajícímu otci (George Carlin). Uteče sedm let; Gertie (Raquel Castro) chodí do školy, děda pořád pochlastává a Ollie žije v celibátu. Pak se stanou dvě věci: Ollie se seznámí s přímočarou holkou z videopůjčovny Mayou (Liv Tyler) a zároveň vycítí šanci, že by se mohl vrátit ke své původní práci a manhattanskému životnímu stylu. Co teď? Patří do New Yorku, kde na něj dávno zapomněli, nebo do balíkova v New Jersey, kde ho mají rádi?
A teď bych mohl být děsně vtipný a dělat si legraci z velkého finále, ale asi přece jenom neprozradím, jak to dopadne (klíčové slovo: školní besídka!). To totiž není vůbec důležité. Mnohem zajímavější je přemýšlet nad tím, jak se Smithovi povedlo do tak standardizovaného melodramatu narvat aspoň pár tak parádních scén jako je ta, v níž Maya zpovídá konsternovaného Ollieho ohledně porna a masturbace. Tohle by se rodinnému filmu stávat nemělo - a díkybohu za to, že se to stává, protože právě tyhle momenty z Táty na plný úvazek dělají pořád ještě relativně zábavnou a svěží podívanou. Filmu jinak dominuje suverénní Ben Affleck v hlavní dospělácké roli, akorát že divákovi nikdo nevysvětlí, jak je možné, že tak krásný chlap může zůstat sedm let bez sexu. Raquel Castro jako Gertie vypadá, jako by se před kamerou přímo narodila, a Liv Tyler si postavou špekaté magorky Mayi určitě spravila chuť po své anemické elfce. Neuškodí ani Affleckovo dvojsólo s Willem Smithem, i když právě tady už ty lepší momenty filmu sklouzávají do rodinných jistot, které vyplňují zbytek snímku. Takže je čas v nejlepším přestat.
DALŠÍ TEXTY:
DOGMA
MLADÍ MUŽI ZA PULTEM (CLERKS.)