Mort Rainey (věčně rozespalý Depp) je spisovatel v krizi. Před půl rokem se s ním rozešla žena, a on stále chodí po svém domku u jezera v jejím županu. Navíc není schopný cokoli napsat a utíká se ke svým starým zlozvykům. V největší bídě se Raineymu přede dveřmi objeví jakýsi Jižan John Shooter (asketický John Torturro), který

Rainey ví, že povídku neopsal, ale musí najít důkaz. A dostat se k původnímu vydání vlastního textu je těžší úkol, než jak se zprvu zdá. Shooter zatím stupňuje svůj tlak a neštítí se ani krve. Je otázka, jestli lze takovému vidlákovi věřit, že by vůbec byl schopen povídku daných kvalit napsat. Možná kdyby Koepp uvažoval tímhle směrem, a zároveň hrál souboj dvou mužů na samotě u lesa komorněji, mohl vzniknout nevídaný biják.

Tajemné okno je biják s nevídaným počtem citátů v obraze i dialozích. Od Hitchcocka přes Rosemary má děťátko až po Talking Heads.
Samostatným tématem jsou nepřeberné citáty autora předlohy, Stephena Kinga, na sebe sama. Kdyby je vyházel, moc stránek by autorům v ruce nezbylo.

Tajemné okno zcela stojí na Johnnym Deppovi. Rainey je excentrik, nicméně do ráže Jacka Sparrowa má daleko. Depp má široký rozptyl výrazů, je sebevědomý a přesný. Přímo magneticky strhává pozornost.
John Torturro je sice jako Shooter vizuálně i herecky jedinečný, ad absurdum vyhrocený jižanský přízvuk z něj však dělá přinejlepším příliš exkluzivního padoucha, mnohem spíše však prostě šaška.
Ostatní figury jsou tu jen pro formu a ředí napětí, pracně budované mezi Raineym a Shooterem.
V Tajemném okně přitom existují snahy zachytit a sdělit pochod hrdinových myšlenek ne úplně doslovně. Expozice hrdiny je bezchybná, Raineyho writers-block (v dobrém) připomíná zápolení Belmondovo v Muži z Acapulca.
Klidnými záběry s mumlavým, zdevastovaným a roztěkaným Deppem se Koeppovi daří budovat přitažlivou atmosféru, která i díky měkké kameře Freda Murphyho a klasické hudbě Philipa Glasse (ne, že se nedalo čekat víc) připomíná Hitchcocka.
David Koepp je zjevně mnohem spíš zkušený scénárista trháků jako Jurský Park a Spider-Man 1-2. Už u jeho textu k náročnějšímu Fincherově Úkrytu (Panic Room) lze pozorovat ztuhlost. Kingovu povídku Secret Window/ Secret Garden pak Koepp adaptuje jednoznačně okatě a ploše. Studio však zřejmě chtělo navázat na úspěch Šestého smyslu (nezdařilo se), a tak bylo vše podřízeno bezpochyby efektnímu konci příběhu. I ten je však Koeppem prorežírovaný a historka se uzavírá zbytečně pozdě.