Oscarový filmový tvůrce přirovnal nedávný nástup vlny trojrozměrných filmů k revoluci, kterou ve filmu v polovině 30. let způsobila barevná technologie Technicolor.
Na dotaz, zda by napříště chtěl točit všechny filmy v 3D, Scorsese odpověděl, že ano. "Nemyslím, že je nějaká látka, pro niž by se 3D technologie nehodila a která by nesnesla nový rozměr hloubky jako vyprávěcí techniku," přemítal Scorsese.
"Každodenní život vidíme hloubkově. Myslím, že u určitých námětů se nepředpokládá využití 3D, ale podívejte se zpátky na Technicolor, když byl použit na Trh marnosti. Asi deset až 15 let byl Technicolor omezen na muzikály, komedie a westerny. Nebyl zamýšlen pro vážné žánry, ale teď je v barvě všechno," podotkl Scorsese.
Podobně 3D technologie by podle něho neměla zůstat omezena na fantasy filmy jako Avatar Jamese Camerona. Poukázal přitom na úspěch trojrozměrného dokumentu Jeskyně zapomenutých snů Wernera Herzoga a muzikálu Pina od Wima Wenderse.
Scorseseho trojrozměrný film Hugo a jeho velký objev je adaptací románu Briana Selznicka o malém zlodějíčkovi Hugo Cabretovi, jenž žije na vlakovém nádraží v Paříži 30. let 20. století. Do českých kin snímek přijde v únoru.