V rozhovoru pro deník Hindustan Times Scorsese obhajoval opodstatněnost delších filmů a zasazoval se o větší úctu k filmu jako umělecké formě. Jako důkaz, že filmový zážitek zdaleka nevymřel, uvedl souběžné uvedení a úspěch nesourodých filmů, jako je Barbenheimer.
Scorsese na adresu obav z délky trvání filmu Zabijáci rozkvetlého měsíce přirovnal zážitek k návštěvě divadla. „Lidé říkají, že to má tři hodiny, ale no tak, můžete si sednout před televizi a dívat se na něco pět hodin. Také je mnoho lidí, kteří se na divadlo dívají 3,5 hodiny. Na jevišti jsou skuteční herci, nemůžete vstát a procházet se. Dejte tomu ten respekt. Věnujte kinematografii trochu respektu.“
Podle Scorseseho současný debut Barbenheimera - s Barbie i Oppenheimerem – vdechuje život do odvětví, o němž se často myslelo, že je v úpadku. „Zdálo se, že to byla, nesnáším to slovo, ale dokonalá bouře. Přišlo to ve správný čas. A nejdůležitější je, že se na ně lidé chodili dívat do kina. A to je podle mě úžasné.“
Kromě toho Scorsese vyjádřil nespokojenost s marginalizací nezávislé kinematografie: „Dává to určitou naději, že se objeví jiná kinematografie, odlišná od toho, co se dělo v posledních 20 letech, když pomineme skvělou práci, která se v nezávislé kinematografii odvedla. To mě vždycky rozčiluje, že nezávislé filmy jsou odsouvány do škatulky 'indie'. Filmy, které se líbí jen určitému druhu lidí. Stačí je promítat někde na malém plátně.“