Robert Rodriguez, Graeme Revell, John Debney: Sin City – soundtrack

25. 1. 2008 - 13:44 | Téma | red

Robert Rodriguez, Graeme Revell, John Debney: Sin City – soundtrack zdroj: tisková zpráva

Robert Rodriguez si u svých děl umí skutečně všechno ohlídat. Obvykle zvládá vše od režie, po scénář, střih, kameru a samozřejmě i hudbu

Robert Rodriguez si u svých děl umí skutečně všechno ohlídat. Obvykle zvládá vše od režie, po scénář, střih, kameru a samozřejmě i hudbu. Ani Sin City není výjimkou. Tentokrát se při skládání navíc obklopil dvojicí známějších autorů, avšak hned na začátku je nutno podotknout, že to, co společnými silami Rodriguez, Graeme Revell a John Debney umíchali, je spíš taková polívčička, která lépe než k samostatnému poslechu slouží k zahušťování noirové atmosféry filmu.

Při poslechu desky se vám bez problémů vybaví lecjaký křivák z města hříchu, zaplivaná putika či špinavá boční ulička, která se už stala svědkem lecčeho, ale jen těžko vás to bude bavit déle než deset minut. A to je hned první kámen úrazu, protože soundtrack trvá téměř hodinu. Hned dalším problém je absence nějakých témat, což je na škodu, zvlášť u příběhu, který kypí výraznými charaktery od začátku do konce. A do třetice se soundtrack nedá ani využít jako kulisa k trochu temnějšímu odpočinku, neboť noir/jazz/thrillerové poletování je přeci jen sem tam narušeno akčnějšími vpády dechové sekce či orchestru (např. Big Fat Kill).

Všichni tři autoři mají na soundtracku své samostatné skladby + skladby, na kterých Rodriguez pracoval buďto s jedním, nebo druhým autorem, nikdy však všichni tři dohromady. Rodriguezovy skladby jsou nejvíce charakteristické profesionálně zahraným saxofonem a jazzovým feelingem, Graeme Revell servíruje svou typickou porci temnoty obalené do lehce elektrizovaného odéru s etnickými perkusemi a John Debney vsází hodně na klasické orchestrální schéma detektivky a možná proto jeho skladby baví nejvíce.

Mimo zmíněná autorská díla najdete na albu poněkud vyčichlý taneční hit od Fluke nazvaný Absurd a skladbu Sensemaya Silvestra Revueltase, složenou v duchu Johna Williamse a Čelistí. Soundtrack nakonec uzavírá jazz rocková Sin City End Titles od Roberta Rodrigueze, asi nejrozjetější skladba z celé desky se spoustou kytarových sól. Kéž by celé album bylo takové... Nicméně film tomu chtěl jinak.

Verdikt: Hudba zcela ve službě atmosféry filmu, nic pro domácí poslech.

Hodnocení: 50 %

Seznam skladeb:
01. Sin City (1:55)
02. One Hour To Go (2:12)
03. Goldie's Dead (2:15)
04. Marv (2:15)
05. Bury The Hatchet (2:40)
06. Old Town Girls (0:44)
07. Hard Goodbye, The (4:32)
08. Cardinal Sin (2:14)
09. Her Name Is Goldie (1:00)
10. Dwight (2:11)
11. Old Town (3:16)
12. Deadly Little Miho (2:58)
13. Warrior Woman (2:19)
14. Tar Pit (2:11)
15. Jackie Boy's Head (0:36)
16. Bitg Fat Kill, The (3:16)
17. Nancy (1:34)
18. Prison Cell (1:48)
19. Absurd – Fluke (3:40)
20. Kiss Of Death (1:58)
21. That Yellow Bastard (1:36)
22. Hartigan (1:43)
23. Sensemaya - New Philharmonic Orchestra (5:59)
24. Sin City End Titles (3:16)

Celkový čas: 58:16

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Amy Adams trpí v novém thrilleru Žena v okně na agorafobii

Amy Adams trpí v novém thrilleru Žena v okně na agorafobii

9. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Nový thriller Netflixu Žena v okně s Amy Adams v hlavní roli se blíží a novým trailerem připomíná brzké vydání.
Kdo mi jde po krku postaví Angelinu Jolie proti zabijákům a lesnímu požáru

Kdo mi jde po krku postaví Angelinu Jolie proti zabijákům a lesnímu požáru

8. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Warner Bros představují první trailer na nadcházející thriller Kdo mi jde po krku s Angelinou Jolie v hlavní roli.
Potvrzeno: Sylvester Stallone už v Creed III nebude

Potvrzeno: Sylvester Stallone už v Creed III nebude

7. 4. 2021 | Novinky | Adam Homola

Boxerské drama Creed bylo výborné a Stallonovi přihrálo nominaci na Oscara. Jenže teď se svou nejslavnější rolí asi definitivně končí.
Space Jam: Nový začátek posouvá věci do digitálního světa

Space Jam: Nový začátek posouvá věci do digitálního světa

6. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Warner Bros toho budou mít letos docela dost, ale vedle všech těch Matrixů a Dun by neměl zapadnout ani nový Space Jam.