A jakkoliv komplexní to může celé na pozadí být, režisér uvedl dva prosté a logické důvody, proč nakonec studio Universal řeklo jasné „ne“. Cena a rating. BioShock měl být drahý. Tak drahý, že se mluvilo o rozpočtu kolem 200 milionů dolarů. Což je cifra, kterou si může dovolit málokterý film i z ranku PG13, natož R.
Největší problém BioShocku tak ležel v ratingu. Verbinski trval na eRku, což dává smysl i v kontextu zdrojového materiálu – BioShock (hra) je 18+. Prodat velice drahý eRkový film masovému publiku je něco, co bylo před šesti lety prakticky tabu a byť se trh přeci jen trochu změnil, ty největší filmy pořád nechodí do kin jen jako eRka. Deadpool byl ukrutně levný, stejně jako Americký sniper a třeba takový Revenant je výjimka potvrzující pravidlo.
Na BioShocku také neušetříte tím, že namísto v New Yorku budete natáčet v kulisách ve studiu, nebo pojedete do Bulharska. Rapture neexistuje nikde a muselo by se celé stavět, což by spolykalo příliš peněz.
Verbinski na Redditu také prozradil, že studio zařízlo BioShock pouhé dva měsíce před natáčením. Chudák režisér měl prý už celý film v hlavě, skoro všechno bylo vymyšlené, navržené, nadesignované a ladily se jen poslední detaily. I proto nejde zrovna jednoduše říct, jestli by se zrovna k BioShocku znova vrátil.
„Takže si myslím, že nakonec to byla kombinace ceny a ratingu. Studio Universal se kvůli těmto dvěma věcem prostě necítilo pevné v kramflecích. Tou dobou bylo také v kinech opravdu málo eRových filmů a drahé eRka prostě nefungovaly,“ napsal Verbinski na Redditu.
Deadpool hodně pomohl, komerčně by mohl uspět i Logan, ale že by byl za rohem nějaký opravdu drahý a opravdu velký eRkový spektákl, to se říct nedá. Těžko říct, jestli bude Universal pořád čekat na nějakého jiného průkopníka. Takové čekání může trvat klidně dalších šest let a mezitím bude BioShock chřadnout i na herním poli.