Uznávaný režisér filmu John Wick Chad Stahelski natočí pro společnost Sony očekávanou filmovou adaptaci populární videohry Ghost of Tsushima. Stahelski, který je fanouškem hry, plánuje využít barvy a kompozici ke zprostředkování příběhu a emocí hlavního hrdiny Džina Sakaje a zároveň vytvořit realistický a podložený svět, který překoná již tak úžasnou vizuální stránku hry.
„Ghost of Tsushima je opravdu zajímavý příběh, pokud se opravdu ponoříte do příběhu Jina Sakaie a do toho, o čem film skutečně je," řekl Stahelski. "A spojíte ho s těmito úžasnými vizuálními efekty. Už z filmů o Johnu Wickovi můžete poznat, že miluji barvy a miluji kompozici. Opravdu se pokusím nejen vyrovnat, ale i překonat to, co hra dokázala svým vizuálem, je to pro mě naprosto fascinující. Takže to je něco, co v současné době zkoumáme a na čem pracujeme. Třeba jak můžete posunout barevnou paletu ještě o kus dál? Jak můžete ten svět oživit velmi realistickým, ale zároveň podloženým způsobem?"
Ghost of Tsushima je akční adventura odehrávající se na konci 13. století, v době mongolské invaze do Japonska, a sleduje příběh Džina Sakaje, samuraje, který bojuje za ochranu svého ostrova Tsushima. Hra byla chválena za ohromující vizuální zpracování, které vytváří bohatý a pohlcující svět, jenž čerpá inspiraci z japonské kinematografie a kultury.
Jedním z nejvýraznějších aspektů vizuální stránky hry Ghost of Tsushima je využití větru jako herní mechaniky a uměleckého prvku. Vítr vede hráče otevřeným světem a ukazuje mu, kam má jít a co má prozkoumat. Vítr také ovlivňuje prostředí a způsobuje, že se stromy, tráva, látky a částice kývají a třepotají. Vítr vytváří dynamickou a realistickou atmosféru, která zlepšuje náladu a vyznění hry.
zdroj: Sony
Dalším působivým rysem vizuální stránky Ghost of Tsushima je rozmanitost a krása biomů a krajiny. Hra představuje různé oblasti Tsushimy, z nichž každá má svou vlastní odlišnou flóru, faunu, počasí a paletu barev. Hra také mění vzhled světa v závislosti na denní době a ročním období. Hráč může být svědkem úchvatných východů a západů slunce, dešťových bouří a sněhových srážek, třešňových květů a podzimního listí.
Třetím aspektem vizuální stránky hry Ghost of Tsushima, který si zaslouží pochvalu, je pocta klasické japonské kinematografii a kultuře. Hra čerpá inspiraci z filmů Akiry Kurosawy, legendárního režiséra, který natočil mnoho samurajských filmů. Nechybí dokonce ani volitelný režim, který změní grafiku na černobílou a přidá filmové zrno a zvukové filtry, aby napodobila Kurosawův styl. Hra také do svého příběhu a světa začleňuje prvky japonské historie, mytologie, umění a hudby.
Pokud se tak nebude režisér držet zkrátka a opravdu si s barvou vyhraje, mohli bysme ve výsledku dostat film, jehož vizuál bude stejně nádherný, jako unikátní. Ostatně tak, jako je to ve hře samotné.