Ritchie Revolver sám psal, producenta tentokrát místo Matthewa Vaughna zastal král komerce Luc Besson. A jako kdyby se tu sešli dva tvůrci, pro které je forma nad obsah a ten první má navíc pocit, že když přečetl pár knih, musí to za každou cenu prodat. Hned v úvodu se tak dočkáme kanonády citátů od Caesara přes Macchiavelliho až k příručce pro šachisty. Je to svým způsobem jako výčet kapitol v knize – na všechny v průběhu večera dojde. Několikrát.

Jake Green (Jason Statham) byl ve vězení. Sedm let. Na samotce. Ve vedlejších celách seděli velmistr šachu a prohnaný podvodník. Jake se od nich hodně přiučil a když se dostal ven, během krátké doby se mu podařilo přijít k penězům. Zbývá jediné – pomstít se šéfovi místního casina, chlápkovi s dívčím jménem Dorothy Macha (Ray Liotta), jenž Jakea do vězení poslal. Jake nejdřív Machu svým ledově klidným vystupováním vyvede z konceptu a rozbije mu bank, jenže potom podklesne v kolenou a za pompézních chorálů se svalí ze schodů…
Probudí se takřka pod palbou Machových ostrostřelců. Naštěstí se objeví dvojka lichvářů, elegantní mladík Avi (André Benjamin) a mafián ze staré gardy Zach (Vincent Pastore). Vysekají Jakea z bryndy, ale zároveň chtějí jeho peníze. Všechny. Za to ho berou pod svojí ochranu. A aby toho nebylo málo, řeknou mu, že do 3 dnů zemře na vzácnou krevní chorobu. Lékaři to potvrdí.
Oba hlavní gangy doplňuje dravá yakuza Lorda Johna (Tom Wu) a je jen otázkou času, než si gangsteři začnou lézt do zelí a na ulicích se rozhoří válka.

Na Ritchieho přístupu je s každou vteřinou vidět, jak moc chce natočit dobrý film. Od prvního momentu upoutá výtvarný lesk a čistota kamery Tima Maurice-Jonese. Akční sekvence jsou brilantní. Hudební doprovod jim skvěle pasuje. A Ritchie je stále tím dobrým mistrem střihu, jako dřív. Stejnou akci dokáže nahlížet z několika úhlů tak, že divák ztrácí přehled a poddá se režisérovu strhujícímu vyprávění. Problém je, že Ritchie se opakuje. Slyšíme stejné úvahy, vidíme stejné záběry a citáty. S přibývajícím

Svou životní lekci o napálených a napalujících navíc Ritchie ať už mimovolně, či záměrně zabalil do pozoruhodného množství již použitých scén a prvků. Zápletka jako by Obvyklým podezřelým (The Usual Suspects) z oka vypadla, hrdinova vězeňská eskapáda může připomenout Oldboye. Dávat hrdinům jména podle barev je pasé, stejně jako vložit do bijáku jednu japanimovanou akční sekvenci (i když je zrežírována nápaditě). Záběry z kasina jsou jak –ehm- z Casina, scéna šílení připomíná Osvícení (The Shining), přestřelka u Jakeova bratra zase Bessonem vlastnoručně produkovaného Utrženého ze řetězu (Unleashed).
Dílo zkázy dokonává téměř absolutní absence humoru.
Trosečníci zavezli Ritchieho zpátky do přízemí, Revolver je suterén. Žádný div, že se Jake bojí výtahů. Kde bude další zastávka?