Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty – s nemrtvými se nudit nebudete

25. 10. 2019 9:48 - Recenze | Autor: Matěj Svoboda

Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty – s nemrtvými se nudit nebudete Zdroj: Archiv

Akčně-hororová komedie vás zve na další výlet po světě plném nemrtvých. A i tentokrát to bude pořádná jízda.

Rok 2009 byl v kinech docela velký. Svým způsobem největší, protože premiéru měl Avatar Jamese Camerona, vedle toho ale třeba i Hanebný pancharti od Tarantina, comicsoví Watchmeni nebo Pařba ve Vegas. A taky Zombieland, malá hororová komedie o čtveřici trošku bizarních hrdinů, jimž se povedlo přežít ve světě, který ovládli nemrtví a jim samotným chvilku trvá, než si uvědomí, že tu budou mít větší šanci udržet se naživu, když spojí síly.

Bylo to nápadité, legrační, dobře zahrané a zábavné. Na dvojku se ovšem čekalo až do letoška. Režisér Ruben Fleischer si mezi tím odskočil k jiným projektům včetně comicsového Venoma, Emma Stone dostala Oscara a kariéry všech ostatních se taky vyvíjely tím správným směrem. Ale asi zkrátka přišel čas vrátit se k tomu, u čeho se před lety vyblbli. A já jsem tomu rád.

zombieland 2 Zdroj: Archiv

Druhý Zombieland je vlastně úplně to samé, co ten první. Obvykle nemám z takového přístupu tvůrců radost, spíš naopak a normálně bych tu teď psal něco o lenosti a odfláknuté práci, na druhou stranu deset let je přeci jenom dost na to, aby si dvojka Zombielandu mohla dovolit držet se zajetých kolejí trošku víc, než bývá obvyklé.

Ono to ale vlastně ani jinak dopadnout nemohlo. Už jednička byla popravdě dost jednoduchý film, který stál hlavně na postavách, jejich vzájemném popichování a veselém a zábavně natočeném násilí. Z takového základu člověk asi nic moc výrazně nového a odlišného nevymyslí.

zombieland 4 Zdroj: Archiv

Jsme tedy o deset let dál. Tallahassee je pořád obhroublý drsňák, Columbus se chová jako mladší brácha Woodyho Allena, Wichita, která s ním chodí, není nadšená z toho, že její život upadá do rutiny, a její sestra Little Rock by udělala cokoliv, aby mohla od téhle party alespoň na chvilku utéct. A tak se obě holky jednoho dne seberou a zmizí a nechají v Bílém domě, kam hrdinové přesídlili, jen oba pány.

Wichita se sice po pár týdnech vrátí, za tu dobu se však změnila spousta věcí. Columbus si totiž našel novou holku v podobě dokonale tupé Madison a Little Rock bohužel vzala roha definitivně. A zbytek ji musí fofrem najít, takže stará banda vyráží na road trip po Americe, při němž ji čeká spousta střílení zombíků, ale i navazování nových přátelství s přeživšími, kterých je víc, než si donedávna mysleli.

zombieland 5 Zdroj: Archiv

První i druhý Zombieland jsou vlastně kombinací přestřelené a komicky brutální akce a násilí s příběhem čtyř hrdinů, kteří vypadají, jako kdyby vypadli ze sitcomu. Každý ze čtveřice je tak výrazně jiný než ostatní, že se nakonec každý jejich dialog promění v hláškovací přestřelku. Všichni jsou tak trochu hovada, ale ve skutečnosti dobráci. Jen to neumí úplně prodat, takže i když to vypadá, že by se nejradši vzájemně postříleli, dýchali by pro sebe.

Strašně snadno se jim díky tomu fandí a každý si najde svého oblíbence (i když většinu času jede Little Rock sólo). Dobré a zábavné postavy by ovšem nefungovaly tak dobře bez dobrých a zábavných herců, naštěstí ani s tím tu není problém. Zombieland 2: Rána jistoty patří mezi ten typ filmů, z nichž je jasně patrné, že všichni před kamerou se bavili a platí to jak o veteránech, tak i o nováčcích. Rosario Dawson se tváří jako Clint Eastwood a Zoe Deutch dovede být tak nádherným způsobem blbá, že si je prostě zamilujete.

Navíc se evidentně baví i režisér Fleischer, který se tentokrát mohl urvat ze řetězu víc než u Venoma, kde mu nakonec jeho brutality hodně omezili, a užívá si, že může hrdiny nechat ustřelovat hlavy a srandovně likvidovat armády nemrtvých. Navíc se tu dočkáme i parádní akční scény na jeden záběr, která musela dát choreografům, hercům i kaskadérům pořádně zabrat a patří ve své kategorii k tomu nejlepšímu, co jsme nejen letos mohli v kině vidět.

Vedle neoriginality je tak jediným vážnějším problémem fakt, že finále dvojky Zombielandu je o něco slabší než minule. Ne že by filmu došel v závěru dech, ale to, co předvedli hrdinové před deseti lety v zábavním parku plném nemrtvých zkrátka bylo o něco zábavnější než letošní zombie armageddon, který stojí víceméně na dvou nápadech a jednom obřím autě. Celkově je však tahle výprava do světa zombíků neskutečně pohodová zábava, která servíruje přesně to, co slibovala a co od ní její fandové chtějí. Nic nového to není, ale po letech čekání jsem si to užil absolutně.