Batman Begins se zabývá proměnou malého Bruce Waynea, kterému zabijí rodiče, v gothamského strážce pořádku Batmana.
Vzpomínky živí v Bruceovi touhu po pomstě, která hrdinu pohání za mistrem bojových umění jménem Ra's al Ghul (Ken Watanabe).
Pohřeb, pád do studny. Déšť, vítr, sníh, sychravé velehory. Strhaná tvář. Skličující obrazy doplňuje napjatý monolog Bruce Waynea (Christian Bale) o silách v temnotě, za kterými jde až na kraj světa.
Hrdinův emotivní projev bezchybně ladí s gradací hudby i střihu. Stop-time před bleskovým záběrem na Batmana je chirurgicky přesný. Jenom mi připadá, že rozervaného chlapíka by Bale zvládnul i bez té ušaté masky…
Batman Begins natáčí Christopher Nolan (Memento, Insomnia) dle scénáře, který napsal spolu s Davidem Goyerem (Blade, Vrána).
Po minulých tragických dílech batmanovské série může jako naděje působit patrnost Nolanova rukopisu: hrdina, který je plný vnitřního pnutí a zachmuřené vizuály.
Batman Begins se do kin dostane příští léto.

S vydáním amerického foršpanu ke sci-fi Mamoru Oshiiho se naskýtá možnost konfrontovat původní náladovou upoutávku s aktálním hyperakčním neurotrailerem.
Synopse se zcvrkla na vymezení akční zápletky. Zcela chybí titulní píseň a dlouhá panoramata exteriérů. Klip doprovází energičtější hudba. Video graduje záběry krátkými a ostrými jako štěpiny ledu. Dokonce i famózně silný zoom na rozevírající se robotku je v americké verzi upoutávky zkrácen.
Pozornost přitahuje i využití fontu. Není mi však příliš jasné, proč autoři zvolili zcela jiný typ písma, než jaký propaguje titul snímku. Podobně záhadné a zbytečné je i zařazení zrcadlově obrácených písem.
Ačkoli je upoutávka postavená lákavě, může snadno působit kontraproduktivně. Divák ovlivněný jen tímto klipem bude rozladěn absencí střelby a množstvím hlubších dialogů.

Famózní debut George Lucase z roku 1971, jeden z pilířů filmové sci-fi, se v režisérské verzi v září chystá do několika málo amerických kin, záhy pak bude k mání na dvojitém DVD.
Totalita ve 25.století zbavila lidi jakékoli známky individuality a kontroluje je pomocí drog. THX 1138 je odmítne brát, a tak přivede LUH 3417 do jiného stavu. Oba jdou do vězení, kde se seznámí se SEN 5241 a začnou plánovat společný útěk.
Upoutávka k THX je úplně jiná, než většina současných foršpanů. Vidíme mozaiku vzájemně nepříliš souvisejících záběrů ze života v podzemí, z věznice, z útěku. Jsou svázány několika rapidmontážemi a zasmyčkovanými a zdeformovanými zvukovými efekty. Mrazivé. Industriální. Esteticky ohromující. Osvětlení příběhu (ať jen minimální) nulové.
Ale jak se říká na konci: „Jestli vám to udělá radost, tak tady to máte. Ale pozor, je to tíha.“
Je to tíha. Ale zaplať Bůh za ni.